افزايش ۸ درصدي قیمت بليت قطار توسط بخش خصوصي

روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه اي ضمن تشريح وضعيت كنوني بخش خصوصي در حوزه ريلي از موافقت راه آهن با افزايش به طور متوسط ۸ درصدي قيمت بليت قطارها توسط بخش خصوصي از بيست و پنجم آذرسالجاري خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شركت راه آهن با در نظر داشتن عدم افزايش قيمت بليت در طول ۱۵ ماه گذشته و با توجه به مشكلات پيش روي بخش خصوصي و زيان ده بودن آنها ، به منظور جلوگيري از فرار سرمايه گذاران در حوزه ريلي ؛پيرو در خواست مكرر بخش خصوصي با افزايش قيمت بليت قطار به طور متوسط ۸ درصد موافقت كرده است.

براساس اين گزارش؛در حال حاضر از ۱۳۷ قطاري كه در شبكه ريلي تردد مي كند ،۶۷ قطار با كمتر از ۱۰ درصد افزايش و ۴۶ قطار نيز بين ۱۰ تا حداكثر ۱۵ درصد افزايش قيمت خواهد داشت و ۲۴ قطار كه قطارهاي محلي و حومه اي راشامل مي شوند شاهد هيچ گونه افزايش قيمتي نخواهند بود.

گفتني است شركت هايي كه در ايام غير پيك تخفيف لازم را به مسافران داده باشند با نظارت شركت راه آهن در ايام پيك مي توانند تا سقف حداكثر ۲۰ درصد افزايش قيمت را لحاظ كنند.

براساس اين اطلاعيه با توجه به اينكه بليت قطار ۴۵ روزه پيش فروش مي شود كساني كه از قبل بليت خريده اند با همان نرخ قبلي محاسبه خواهد شد.

گفتني است با توجه به عدم افزايش قيمت بليت در طول ۱۵ ماه گذشته شركت هاي بخش خصوصي دچار زيان ودر پي آن افت كيفيت و كميت خدمات شده بودند و همين مساله چاره اي جز افزايش قيمت بليت را در بر نداشت و شركت راه آهن براي كاهش سن ناوگان و افزايش تمايل بخش خصوصي براي سرمايه گذاري بنا به پيشنهاد بخش خصوصي با افزايش قيمت موافقت كرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: قطار ، قیمت ، بیلت ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار