رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی:

تضمین امنیت غذایی مردم با تأسیس سازمان ملی غذا امکان‌پذیر است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با تأکید بر ضرورت ایجاد سازمان ملی غذا گفت: در صورت عدم تأسیس چنین سازمان و با تداوم روند دلال‌بازی در بخش غذایی کشور دیری نمی‌پاید که امنیت خوراکی مردم به شدت به خطر می‌افتد.

محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های تولید مواد غذایی در ایران از جمله فرآورده‌های گوشتی گفت: کشورمان نیازمند ایجاد یک سازمان ملی غذا است تا بر اساس نیاز بازار اقدام به تولید در تمامی زمینه‌های صنعت غذایی کند.

وی افزود: تشکیل این سازمان موجب می‌شود تا تصمیم‌گیری در صنعت غذایی کشور به دور از هر گونه دلال‌بازی باشد مسئله‌ای که در حال حاضر منجر به خطر افتادن امنیت غذایی مردم شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با اشاره به وجود دلال‌بازی در واردات گوشت مصرفی صنعت فرآورده‌های گوشتی کشور اظهار کرد: متأسفانه به دلیل نبود یک سازمان ملی غذا شاهد هستیم افراد متصل به بدنه وزارتخانه‌هایی چون وزارت جهاد کشاورزی، اقدام به واردات گوشت مورد مصرف در صنعت می‌کنند و قیمت آن را چه در بازارهای جهانی و چه در بازارهای داخلی مورد تغییرات غیرمنطقی قرار می‌دهند.

به گفته موسوی در حال حاضر به دلیل نابسامانی در بازار واردات گوشت مورد نیاز صنعت، هزینه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی افزایش یافته و این در حالی است که با توجه به عدم کشش بازار، تولیدکننده قادر نیست نرخ محصولات خود را متناسب با هزینه‌‌های تولید افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قدرت خرید مردم ظرف دو سال گذشته به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته از این رو با وجود کم شدن حاشیه سود تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی، قیمت این محصولات خوراکی حداقل تا پایان سال جاری هیچگونه تغییر و افزایش نخواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، امنیت ، غذا ، واردات ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار