نفوذ به پایگاه داده‌ آژانس فضایی اروپا

گروه آنانیموس با نفوذ به پایگاه داده‌ی آژانس فضایی اروپا، اطلاعات شخصی کاربران و مقامات آن‌ها را افشا کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هکرهای آنانیموس به زیر دامنه‌های وب‌گاه آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) نفوذ کردند. آن‌ها از این طریق، به اطلاعات شخصی و گواهینامه‌های امنیتی کاربران و مقامات این آژانس دست پیدا و آن‌ها را افشا کردند. این گروه، هدف خود را، فقط، سرگرمی عنوان کرد که البته بعید به نظر می‌رسد.

طبق برخی گزارش‌ها ظاهراً این گروه با استفاده از روش تزریق اس‌کیو‌ال (SQL Injection) به پایگاه داده‌ی وب‌گاه یادشده نفوذ کردند. البته هنوز شاهدی بر اینکه آن‌ها صفحات نخست وب‌گاه‌های دیگر این آژانس را تغییر (deface) داده باشند، در دسترس نیست و تنها خبر از نفوذ به پایگاه داده، اعلام شده است.

جزییات فنی برخی منابع خبری نشان می‌دهند این آژانس از PHP،My SQL،Linux Debian،Oracle و وب سرور آپاچی (Apache) استفاده می‌کرده است. این‌گونه حملات دو نکته را خاطرنشان می‌سازد: یکی اینکه هکرها در حملات فیشینگ از این اطلاعات سرقت شده استفاده می‌کنند. نکته‌ی دیگر اینکه گرچه هدف این گروه چیزی جز سرگرمی، ذکر نشده است، ولی می‌تواند از وجود آسیب‌پذیری‌های مختلف در سرورهای این آژانس خبر دهد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.