ساری؛

قضاوت شغل نیست بلکه منصب الهی است

سخنرانی علمی با موضوع آینده شغلی دانشجویان رشته حقوق به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاداسلامی واحدآیت الله آملی برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ دادستان آمل با اشاره به اینکه همیشه حق در برابر تکلیف قرار گرفته است تصریح کرد : علم حقوق در یک کلام علم شناخت باید ها و نباید ها ست .

علی طالبی با اشاره به مزایای رشته حقوق برا ی کسی که در آن رشته تحصیل می کند اظهار کرد : علم حقوق به دانشجوی حقوق یاد میدهد حداقل خودش مرتکب جرم نشود و باید ها ونباید های جامعه را بفهمد .

دادستان آمل با اشاره به اینکه قانون به مقتضیات زمان و مکان قابل تغییر است تصریح کرد : باید ها ونباید ها در علم حقوق در جمهوری اسلامی برگرفته از فقه پویای اسلامی است .

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان رشته حقوق برخی نگران آینده شغلی خود هستند گفت : براساس برنامه پنجم توسعه قوه قضاییه سالانه 800 قاضی جذب دستگاه قضا مینماید .

طالبی با بیان اینکه یکی از انگیزه های دانش آموختگان رشته حقوق قضاوت است تصریح کرد: البته در نظام جمهوری اسلامی قضاوت شغل نیست بلکه منصب است و قاضی با یک واسطه حکم خود را از نماینده عالی مقام معظم رهبری یعنی ریاست قوه قضاییه دریافت می نماید .

دادستان آمل با بیان اینکه در زمان رژیم طاغوت قضات حکم خود را از شاه دریافت میکردند تاکید کرد :امروز قاضی نظام اسلامی به واسطه حکمی که دریافت می کند منصب قضاوت دیگر یک منصب ولایی است .

طالبی یکی دیگر از شغل های مورد توجه را وکالت دانست و اظهار کرد : وکلا هم شان قاضی در کشف حقیقت هستند و وکالت از شغل های خوبی است که در کشورما هم رواج خوبی یافتهاست چه وکلای ماده 187 وچه وکلای کانون وکلا هر دوگروه شریف هستند .

دادستان آمل با بیان اینکه در حال حاضر وکلای شرافتمندی داریم ، تصریح کرد :امیدواریم هرفرد ایرانی این توجه را پیدا کند که یک وکیل برای خودش داشته باشد .

وی در پایان دوشغل سردفتری و مشاورحقوقی را نیز از جمله شغل هایی دانست که دانش آموختگان حقوق میتوانند در انها فعالیت نمایند .

انتهای پیام /ش

برچسب ها: قضاوت ، شغل ، نیست ، بلکه ، منصب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.