نامه به روحانی برای تمدید برنامه پنجم توسعه؛

نماینده موافق: تمدید برنامه پنجم با توجه به کمبود وقت منطقی است/ نماینده مخالف: دولت باید برنامه ششم را قبل از لایحه بودجه ارائه کند

تعدادی از نمایندگان در حال تدوین نامه‌ای به رئیس جمهور به منظور تمدید برنامه پنجم توسعه هستند که این نامه مخالفان و موافقانی را در مجلس دارد.

نماینده موافق: تمدید برنامه پنجم با توجه به کمبود وقت منطقی است/ نماینده مخالف: دولت باید برنامه ششم را قبل از لایحه بودجه ارائه کند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از نمایندگان مجلس در حال تدوین نامه ای خطاب به رئیس جمهور برای تمدید برنامه پنجم توسعه هستند که این نامه با اظهار نظرهای مخالفان و موافقانی در مجلس رو به رو شده  است.

محمد رجایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با بیان اینکه تمدید برنامه پنج ساله برنامه توسعه مشکلی را در کشور پیش نمی آورد گفت: با توجه به ضیق وقت و اینکه هنوز بودجه و برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه نشده و انتخابات هم پیش روست، بدون شک نمایندگان بیشتر درگیر حضور در حوزه‌های انتخابیه خود هستند و شاید چاره‌ای جز تمدید برنامه پنجم توسعه نباشد.

این نماینده گناباد تاکید کرد: در صورت توافق مجلس و دولت بر روی تمدید برنامه پنج ساله پنجم توسعه،‌ مجلس می تواند با فراغ بال و بدون ترس از عجله و عدم دقت لازم در بررسی این برنامه کار خود را در آینده انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: البته رئیس جمهور اختیار تمدید برنامه پنج ساله توسعه را ندارد و باید با ارائه پیشنهاد به مجلس این موضوع در خانه ملت تصویب شود و معتقدم تمدید برنامه پنج ساله پنجم توسعه در زمان کنونی کار منطقی است.

اما جعفر قادری نماینده مردم شیراز و نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی ضمن مخالفت با ارائه نامه‌ای برای تمدید برنامه پنجم توسعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرد: دولت باید قبل از ارائه بودجه سال 95 برنامه ششم را به مجلس ارائه کند زیرا بودجه براساس برنامه تدوین می شود.

شایان ذکر است، براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دولت تاکنون در ارائه برنامه پنج ساله  ششم توسعه و لایحه بودجه تاخیر کرده  باید لایحه بودجه را تا 15 آذر به مجلس ارائه می داد.

همچنین دولت برنامه پنج ساله ششم توسعه را نیز تا 3 ماه قبل از ارائه بودجه باید به مجلس ارائه می کرد تا نمایندگان براساس برنامه ششم بودجه را بررسی کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: مجلس ، موافق ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار