تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد واحد تهران

بعدازظهر امروز در مراسمی از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب تقدیر و تشکر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعدازظهر امروز در مراسمی که در دانشگاه ادبیات تهران جنوب برگزار شد از پژوهشگران برتر مؤلفین مقالات در مجلات بین‌المللی، مدیر مسئولان مجلات علمی و پژوهشی و اعضای برتر باشگاه پژوهشگران جوان تقدیر شد.

دکتر شیخان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در این مراسم گفت: مقالات کیفی علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر و معماری از 4 گروه فعال آموزشی واحد تهران جنوب است که طبق معیارهای مختلف پژوهشگر برتر از این گروه‌های آموزشی انتخاب شده است.

وی افزود: مقالات زیادی توسط پژوهشگران این واحد در مجلات بین‌المللی و داخلی چاپ شده است که پژوهشگران باید بتوانند پژوهش‌هایشان را به محصول تجاری و  ثروت تبدیل نمایند.

دکتر شیخان اشاره‌ای به امکانات فراهم شده برای پژوهشگران کرد و گفت: بسیاری از امکاناتی که فراهم شده است شاید همان امکانات پایه‌ای است که سازمان مرکزی در اختیار واحدها قرار داده است. به طور مثال دسترسی به کتابخانه دیجیتال که پژوهشگران بتوانند بدون پرداخت وجهی به ژرنال‌های معتبر دسترسی پیدا کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد تهران جنوب افزود: در حوزه‌های خاص از سال گذشته فعالیت‌هایی را شروع کرده‌ایم که می‌توان به مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی اشاره کرد تجهیزاتی که خریداری کرده‌ایم دانشجویان مختلف فنی و مهندسی و علوم پایه می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

وی اشاره‌ای به سامانه ساها کرد و گفت: بستری در سازمان مرکزی فراهم شده است، که سامانه ساها (آزمایشگاه همکار) نمونه‌ای از آن است. سامانه‌ای که تجهیزات دانشگاه‌های آزاد را به طول آنلاین نشان می‌دهد، که واحدهای دیگر می‌توانند از آن استفاده کنند. در کل با این طرح بستر خوبی برای پژوهش فراهم شده است.

دکتر شیخان گفت: از مهر سال 93 تا مهر 94 تعداد 500 مقاله در مجله و وب‌سایت‌های معتبر چاپ شده است که با توجه به تعداد 512 نفر اعضای هیئت علمی این تعداد مقاله آمار بدی نیست و به دنبال ارتقاء آن هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نیاز یک پژوهشگر چیست؟ گفت: پژوهشگر بستر مناسبی از امکانات برای پژوهش می‌خواهد، که پژوهش‌های خود را عملی کند و باید بتوانیم دغدغه‌های مالی پژوهشگر را برطرف کنیم تا بتواند با فراغ بال بیشتری به بحث پژوهش بپردازد.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: امیدواریم سال آینده سال پرباری از لحاظ پژوهش برای واحد تهران جنوب باشد و این که مسئله آموزش و پژوهش بتواند مسیر ورود نسل سوم دانشگاه‌ها و نسل چهارم را در کشور فراهم آورد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.