ساماندهی بافت فرسوده با کدام پول ؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : با تخصیص نیافتن منابع لازم از سوی دولت ، روند نوسازی بافت های فرسوده به شدت کاهش پیدا کرده است.

حسین طلا سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم همکاری دولت و شهرداری برای احیای بافت فرسوده اظهارداشت: با توجه به اینکه کشور در محور زلزله خیز قراردارد ، ضرورت رسیدگی  به این بخش ، کاملا مشهود بوده و این امر میسر نمی شود مگر اینکه دولت بودجه لازم را برای اجرای آن تامین کند. 

وی تصریح کرد : رسیدگی به وضعیت نابسامان بافت های فرسوده ، نه تنها ظاهر شهر را زیبا تر می‌کند بلکه از خطرات جدی ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند زلزله ، سیل و ... که قطعا موجب ریزش ، تخریب ساختمان های قدیمی و مسدود شدن معابر و مسیرهای عبور و مرور می شود ، نیز جلوگیری می کند. 

طلا با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده موجب گسترش و توسعه شهری می شود، ادامه داد: احیای این بافت ها، نیازمند به هماهنگی لازم میان دستگاه های مربوطه به ویژه دولت و شهرداری است که در حال حاضر با به هم‌ریختگی در مدیریت روند اجرای آن  و نبود اعتبارات کافی و تسهیلات ، قطعا آسیب های جدی در آینده ،  به بدنه شهر و مردم وارد می شود .

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : رسیدگی به نوسازی بافت های فرسوده و جلوگیری از روند رو به رشد آن ، منابع و اعتبارات ویژه تری را می طلبند که دولت موظف است ، تدابیری را در خصوص رسیدگی به این بخش و نجات ساختمان های قدیمی که  روز به روز فرسوده تر می شوند ، بیاندیشد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
ساماندهی بافت فرسوده با پول خیالی
آخرین اخبار