کرمان؛

شرایط اداره صندوق های بازنشستگی ناکارآمد است

نائب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: باید در احکام ششم خروج دولت از صندوق های بازنشستگی دیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی گفت: بر خلاف آنچه مردم تصور می کنند و صندوق های بازنشستگی را صندوق های اجتماعی می دانند، جنس این صندوق ها اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اداره آنها بدلیل اینکه دولت در ساختار مدیریتی آن ها وجود دارد، ناکارآمد است، افزود: این ساختار توانایی انجام تعهدات بازنشستگان را ندارد و پاسخگویی هم در آنها نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صندوق ها مدیریت اقتصادی بر منابع خود ندارند، خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی کشور از بزرگترین بنگاه های اقتصادی در کشور است در حالی که هیئت مدیره ای که آن را اداره می کند مدارک تحصیلی غیر مرتبط با اقتصاد دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که در آنجا حضور دارند با الفبای اقتصادی آشنا نیستند و متاسفانه آن ها را مدیر یک شرکت بزرگ اقتصادی می گذارند، تصریح کرد: وضعیت زندگی بازنشستگان اسف بار است، آنها امکاناتشان را در اختیار صندوق گذاشتند که باید به خوبی و با برنامه مدیریت اقتصادی شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بالغ بر 90 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است، یادآور شد: نحوه تصویه مطالبات دولت را به مجلس پیشنهاد دادیم و یک راهش واگذاری های دارایی های خوب دولت به تامین اجتماعی است.

وی تأکید کرد: باید در احکام برنامه ششم خروج دولت از صندوق ها را ببینیم و غیر از این امکان بهبود وضعیت آن ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: صندوق ، بازنشستگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.