مظفر در نطق میان دستور:

احزاب و جناح‌های مختلف باید در مشی "اعتدال" قرار گیرند

نماینده مردم تهران گفت: احزاب و جناح‌های جامعه چاره‌ای ندارند جز اینکه در مشی اعتدال قرار گیرند و ازرشد بیماری افراط‌ گرایی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حسین مظفر، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: افراط گرایی از ویژگی‌هایی می‌باشد که در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ظهور و بروز داشته و منجر به غبار آلود شدن فضای جامعه شده است.

نماینده تهران اظهار داشت: افراط گرایان با قضاوت‌های دشمن مآبانه، ارائه تصویری غیر واقعی و سلیقگی از رویدادها و داوری‌های از پیش ساخته و به وجود آوردن فضایی عوام گرانه همواره مشکلات بسیاری را در جامعه به وجود آورده‌اند.

وی با مورد مذمت قرار دادن افراط گرایی تصریح کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که افراط و افراط گری نه مربوط به یک جناح و گروه سیاسی و نه مربوط به زمانی خاص بوده بلکه این خطر در همه اندیشه‌ها و جناح‌ها چه به اسم اصلاح طلب و چه به اسم اصولگرا وجود دارد.

مظفر تاکید کرد: احزاب و جناح‌های جامعه که مدعی اسلام داری و وطن‌داری می‌باشند خواه اصلاح طلب باشند و خواه اصول گرا، چاره‌ای ندارند جز اینکه در مشی اعتدال قرار گیرند و از ظهور و رشد بیماری افراط‌ گرایی در میان هواداران خود جلوگیری کرده و با آموزش، تفکر آن‌ها را تعدیل و راه خود را از افراط گریان جدا سازند.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه نفی افراط گرایی و تاکید بر اعتدال، هرگز نباید موجب تلقی حمایت از جناحی خاص تلقی شود، اظهار  داشت: مبادا سیمای زیبای اعتدال در قربانگاه منازعات سیاسی مخدوش گردد و به استفاده‌ای ابزاری برای حذف رقیبان تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتدال نیز مانند اصول گرایی و اصلاح طلبی از مفاهیم مقدس است و معطوف به جناحی خاص نمی‌باشد، افزود: با کمال تاسف باید اذعان کنم که بیماری افراط گرایی در دوره‌های مختلف و در اندیشه‌های متفاوت، مشکلات عدیده‌ای را به کشورمان تحمیل نموده است و خسارات زیان باری را به بار آورده است.

مظفر گفت: افراط گرایی در دوره اصلاحات و برداشت غلط برخی از هواداران از مفهوم زیبای اصلاحات و اصلاح گری که از ضروریات هر اندیشه و تفکر پویایی است، این واژه را مترادف با اختشاش و براندازی تلقی کرده‌ و چهره این حزب را مخدوش نموده‌اند و خساراتی جدی بر مشی اصلاح طلبی وارد کرده‌اند.

نماینده تهران به افراط گرایی در حوزه و مشی اصولگرایی نیز اشاره کرد و گفت: برداشت‌های غلط برخی از هواداران از مفهوم زیبا و مقدس اصولگرایی، تصویری غیر واقعی و متحجرانه و چهره‌ای مفلوک از این تفکر را در جامعه ترسیم کرده است.

وی تاکید کرد: برداشت‌های سلیقه‌ای و جناحی و استفاده ابزاری از این مفاهیم مقدس قائل گردیده که با وجود اشتراکاتی که این دو حزب در حوزه مفاهیم دارند، به لحاظ مرزبندی‌های حزبی و گروهی امکان هرگونه همکاری میان این دو تفکر سلب شود.

عضو کمیسیون اجتماعی اذعان داشت: اگر مفوم اصولگرایی را به معنای اعتقاد به اصول و مفهوم اصلاح طلبی را توجه به شرایط زمان و مکان و اعمال شیوه‌های نوین برای پیشرفت کشور در چارچوب ارزش‌ها بدانیم، بسیاری از اصولگرایان ویژگی اصلاح طلبی دارند و بسیاری از اصلاح طلبان نیز از ویژگی‌های اصول گرایی برخوردارند.

مظفر خاطر نشان کرد: با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند هر اصلاح طلبی باید اصولگرا باشد و هر اصولگرایی نیز باید اصلاح طلب باشد، با این وجود هم پوشانی وسیعی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان واقعی متجلی خواهد شد.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار