نقوی‌حسینی در تذکر شفاهی:

دولت اگر شجاعت دارد، یارانه خانواده‌های اشرافی را قطع کند

نماینده مردم ورامین گفت: یارانه براساس مصوبه مجلس حق مردم است، اگر دولت شجاعت دارد یارانه خانواده‌های اشرافی را قطع کند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسین نقوی‌حسینی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود با محکوم کردن جنایات دولت نیجریه درخصوص به شهادت رساندن شیعیان این کشور گفت: چندماهی است پرداخت یارانه‌ها به مردم با تاخیر صورت می‌گیرد و گاهی از برخی دولتمردان شنیده می‌شود که شاید دولت نتواند یارانه را پرداخت کند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یارانه کمک‌خرجی خانوارهای مستضعف و مردم است و اگر دولت شجاعت دارد یارانه خانواده‌های اشرافی را قطع کند، زیرا یارانه براساس مصوبه مجلس حق مردم است و دولت باید آن را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: در حالی که شاهد رکود اقتصادی هستیم، رئیس دولت هرازچندگاهی می‌گوید که از رکود خارج شده‌ایم ولی بسته خروج از رکود طراحی می‌کند؛ در این شرایط به مردم فشار اقتصادی وارد می‌شود و فیش‌های آب و برق و گاز روزبه‌روز گرانتر می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید به چه کسی بگوییم که مردم قادر به پرداخت نیستند؟ به چه دلیل با وجود رکود اقتصادی، هزینه‌های آب و برق و گاز تا این اندازه گران می‌شود؟ همچنین چرا وقتی با رکود در تولید قرار داریم، چرا فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان وارد می‌شود؟ این در حالی است که رئیس جمهور سخن از مالیات بیشتر می‌زند.

نقوی‌حسینی افزود:‌ در صورتی که فشارهای مالیاتی ادامه یابد، همین تولیدی‌های نیم‌بند هم تعطیل خواهد شد. البته قرار بود که 100 روزه اقتصاد کشور اصلاح شود،‌ ولی با وجود گذشت دو سال و نیم شرایط اقتصادی کشور بدتر شده است.

وی تاکید گرد: اگر حرف مردم را هم بزنیم می‌گویند افراطی و تندرو هستیم. پس چه کسی باید حرف مردم را بزند؟ مردم تحت فشار اقتصادی هستند، بنابراین دولت برنامه‌های برای اصلاحات اقتصادی ارائه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برجام هم که در مجلس تصویب شد و بهانه دیگری وجود ندارد، پس چرا وضع اقتصادی مردم درست نمی‌شود؟ بنابراین نیاز به همت دولت برای بهبود وضع اقتصادی مردم هستیم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
جانا سخن از زبان ما میگویی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام..حرف دل مردم رو زدن این نماینده بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
دولت نباید اتکا به درآمدنفت بکند.فقط بایدجاده رابرای تولید صاف کندوموانع سرراه تولیدرابردارد.تااقتصادبدون اتکا به درآمد نفت شکوفا وپویا بشه.برای جبران درآمدکم به ضعفافشارآوردن آسان ودم دست است.این کارهنرنیست.
آخرین اخبار