جهان اسلام برای همدردی با مسلمانان نیجریه عزای عمومی اعلام کند

آیت‌الله مکارم گفت: مجامع جهانی که در برابر حادثه پاریس آن همه واکنش نشان دادند در قبال این جنایت بزرگ چه عکس العمی نشان داده و می‌دهند؟

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز 25 آذر در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به جنایت دردناک کشتار شیعیان در نیجریه اشاره و با محکوم کردن این حادثه، تصریح کرد: در حادثه قتل عام مسلمانان، ارتش نیجریه با تمام قوت اسلحه به روی مردمی کشید که نه سلاحی در دست داشتند و نه به کسی حمله کرده بودند.

وی بیان کرد: گناه آنها این بود که در روز اربعین چندین میلیون نفر از علاقه مندان به اهل بیت(علیهم السلام) در راهپیمایی سوگواری سالار شهیدان امام حسین(علیه السلام) با آرامش تمام شرکت کرده بودند.

این مرجع تقلید بیان داشت: آیا عمل به این برنامه مذهبی سبب می شود که به روی مردم بیگناه آتش بگشایند و علامه زکزاکی رهبر شیعیان این کشور را مجروح و زندانی و برخی بستگان او را شهید نمایند، این در حالی است که در سال گذشته سه فرزند او را در یک زمان شهید کردند.

وی با تاکید بر این که باید در جهان اسلام برای همدردی با مسلمانان نیجریه اعلام عزای عمومی و کنفراس جهان اسلام تشکیل شود، تصریح کرد: کنفرانس اسلامی نباید در چنین موضوع مهمی تشکیل جلسه دهد و از دولت نیجریه توضیح بخواهد؟

 آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: رهبر شیعیان نیجریه باید هر چه سریعتر آزاد و عوامل این جنایات بزرگ شناسایی، محاکمه و به کیفر اعمال خود برسند.

وی همچنین از سیاست یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی انتقاد و تصریح کرد: مجامع جهانی که در برابر حادثه پاریس آن همه واکنش نشان دادند در قبال این جنایت بزرگ چه عکس العمی نشان داده و می دهند؟ البته قتل بیگناهان در هر کجا که واقع شود محکوم است اما مگر خون اروپاییان از مسلمانان رنگین تر است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمن اصلی ملت نیجریه بوکوحرام است که مسلح به انواع سلاح ها است و جنایات بسیاری را مرتکب شده، نه شیعیان آرام و علاقه مند به کشورشان.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: یقین داریم خون این بیگناهان عاقبت دامان جنایت کاران در صحنه و پشت صحنه را خواهد گرفت.











برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار