حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم؛

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی آنها را به سمت تحقیق در مورد اسلام سوق داد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت سالروز 27 آذر اظهار داشت: یکی از پیامدهای انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه بود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت 27 آذر ماه که مصادف است با روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش شهدای وظیفه 01 حضور پیدا کرد و در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر است که وحدت و یکپارچگی مسلمانان به ویژه روشنفکران جهان اسلام را احیا نموده است. از گذشته های دور حوزه های علمیه در ایران دارای جایگاه ارزشمندی بوده اند در طول تاریخ نقش حوزه ها در حرکت و تربیت جامعه اسلامی سرنوشت ساز بوده است و همچنین نقش علمای شیعه در هدایت و راهنمایی جامعه و حوادث مهم ، حیاتی بوده و در مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز آن‌ها پیشاپیش جامعه برخواستند.

وی ادامه داد: در رژیم گذشته تلاش های فراوانی برای منزوی کردن روحانیت و ترویج غرب گرایی و ملی گرایی در نهاد های فرهنگی و آموزشی و بطور کلی در جامعه ایران صورت گرفت و دانشگاه ها یکی از اهداف اصلی برای تاثیر گذاری فرهنگی ایران از سوی استعمارگران بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: یکی از پیامدهای انقلاب اسلامی ایران وحدت حوزه و دانشگاه بود. دشمنان درصدد این بودند که روشنفکران و اندیشمندان ما را که در دانشگاه تاثیر بسزایی داشتند را از میان بردارند به همین جهت امثال آیت الله دکتر مفتح و آیت الله مطهری را ترور کردند چون این عزیزان موضوع مهم وحدت حوزه و دانشگاه را در جمهوری اسلامی ایران فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوابق درخشان و مبارزاتی دکتر شهید مفتح گفت: ایشان یکی از شاگردان امام خمینی (ره) و اندیشمندی بزرگ و متعهد بود که توطئه استعمار را در جدا نگه داشتن 2 قشر روحانی و دانشجو را از هم با تمام وجود احساس کرد و در راه تحقق آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد وحدت میان این دو قشر بسیار مهم در جامعه تلاش و مجاهدت های بسیاری کرد. ایشان در حوزه علمیه به درجه اجتهاد رسید و در دانشگاه هم مدرک دکتری اخذ کرد و در مبارزات مردم ایران علیه رزیم ستمشاهی در کنار مردم بود و بعد از پیروزی انقلاب هم نقش مهمی در تشکیل نظام جمهوری اسلامی داشت

وی افزود: وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه برای حرکت در مسیر تعالی و پیشرفت جامعه ما از اهمیت زیادی برخوردار است و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، امروز ضرورت دارد که این وحدت روز به روز مستحکم تر باشد. در مقطع فعلی که جهان اسلام دستخوش خشونت و تروریسم شده است و کشور از یک سو مورد تهاجم عظیم قرار دارد و از سوی دیگر از اقدامی ظالمانه با تحریم ها و محدودیت های علمی مواجه شده است، وحدت حوزه و دانشگاه بسیار کارگشا است. مقام معظم رهبری (حفظه الله) در این خصوص فرمودند: حوزه و دانشگاه در دو مسیر موازی و متفاوت و برای یک هدف که ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران اسلامی است.

 رئیس سازمان عقیدتی ارتش ادامه داد: امروز حوزویان و دانشگاهیان به خوبی به وحدت واقف هستند و اقدامات ارزشمندی در حوزه ی وحدت صورت گرفته است و به همین جهت است که حوزه و دانشگاه مورد هدف دشمن قرار گرفته است. استکبار جهانی برای حوزه و دانشگاه برنامه هایی دارد که در بین آنها نفوذ کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم بیان داشت: مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ تاکید فراوانی دارد. ایشان از 20 سال قبل در خصوص نفوذ فرهنگی اشاره داشته است که ما امروز شاهد آن هستیم. بحث نفوذ در دانشگاه و حوزه در دستور کار دشمن قرار گرفته است و این تنها مربوط به مسائل اخیر نیست اما در مسائل اخیر دشمن راهی را پیدا کرده است که بعد از این بیشتر نفوذ کند.

وی در خصوص مجاهدت های فرزندان دیپلماسی کشور در بحث برجام  افزود: بعد از توافقی که در عرصه مجاهدان دیپلماسی پیش آمده است دشمن در این فکر است که پس از پسابرجام چگونه نفوذ کند. همه ملت ایران می دانند که در همان زمانی که برجام بررسی می شد بار ها و بارها مقام معظم رهبری در مورد نفوذ بیگانگان فرمایشاتی را تاکید کردند. این نفوذ بیشتر دانشگاه ها و مراکز علمی را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در بخش دوم سخنانش به نامه اخیر مقام معظم رهبری و پیام ایشان به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: جوانان کشورهای غربی در انعکاس نامه امام خامنه ای(مد ظله العالی) از همدیگر در فضای مجازی و مراکز مختلف بین المللی سبقت می گیرند. امروز پیام مقام معظم رهبری به جوانان غرب آنها را به تحقیق و بررسی در مورد اسلام تشویق کرده است. ایشان جوانان کشورهای غربی را مخاطب قرار داده است اما تنها جوانان کشورهای غربی نیستند که در خصوص اسلام تحقیق و پژوهش می کنند. امروز تمام جوانان دنیا از بازتاب پیام مقام معظم رهبری بهره مند شده اند. در پی حادثه تروریستی در فرانسه نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب صادر شد که در این نامه ایشان حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه بوجود آورد را بیان داشت. وی در نامه اول جوانان غرب را دعوت به اسلام کردند. از اهداف مهم نگارش نامه به جوانان غرب این بود که به انها بفهماند که تروریسم درد مشترک اسلام و جوانان غرب است. و به آنها بگوید که این موضوع مهم یعنی گروه های تروریستی توسط قدرت های غرب ایجاد و مورد حمایت و تقویت آنها قرار گرفته است. هدف دیگر از نگراش نامه برای جوانان غرب نشان دادن راه برون رفت از مشکلات موجود و چگونگی فائق آمدن از این مشکلات و حرکت به سوی امنیت در منطقه بود و همچنین یکی از مهمترین اهداف این پیام ابراز همدردی با خانواده های قربانی این تروریست ها بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگر از سخنانش جمهوری اسلامی ایران را از قربانیان بزرگ تروریست دانست و بیان داشت : ما شاهد بوده ایم که پس از انقلاب چندین هزار نفر از مردم بی گناه ما مورد تهاجم تروریسم  و استکبار جهانی قرار گرفته اند. چنین نگاهی که مقام معظم رهبری دارددیدگاه عمیق دینی و الهی ایشان را نشان می دهد که فارغ از هرگونه رنگ و نژاد و مذهب با خانواده های قربانیان ابراز همدردی می کند. اگر مردم فرانسه چند روزی است برای اتفاقات ترورسیتی اخیر در خانه هایشان به سر می برند، مردم عراق، فلسطین و سوریه که مورد هدف تروریسم هستند سال ها است که نا امنی و کشتار در منطقه آن ها موج می زند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در پایان با بیان اینکه ریشه خشونت ها را باید در سیاست های غرب جست و جو کرد، گفت: غربی ها دم از دموکراسی می زنند و ندای حقوق بشر سر می دهند ولی خودشان دلیل اصلی خشونت هستند. نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب و برای اهل تفکر و علم و دانش بسیار مهم است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار