مشهد؛

همبستگی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با شیعیان مظلوم نیجریه

اساتید، کارکنان، طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن حادثه قتل عام شیعیان نیجریه خواستار پیگیری آن از سوی دستگاه دیپلماسی ایران شدند.

به گزارش خبرنگار همبستگی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با شیعیان مظلوم نیجریهگروه استان های باشگاه باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی،در این مراسم که جمعی از اعضای خانواده شیخ زک زکی و طلاب نیجریه مقیم ایران نیز حضور داشتند،  نماینده فرهنگی سابق ایران در افریقا گفت: سرگذشت آفریقا رنج است، هم برای کسانی که زندگی می کنند و هم برای کسانی که آنجا تبلیغ تشیع را انجام می دهند.

حجت الاسلام دکتر محمد ابراهیم روشن ضمیر با اشاره به نقش موثر پیروزی جنگ 33 روزه حزب الله و فعالیتهای اثر بخش سید حسن نصر الله در مقابله با اسراییل در کشورهای افریقا اظهار کرد: خیلی از مشتاقان تشیع بخاطر فعالیتهای حزب الله و مبارزه با اسراییل با فرهنگ غنی اهل بیت علیهم السلام آشنا شدند. 

استاد یار دانشگاه علوم اسلامی با بیان شروع سابقه آشنایی شیخ زکزکی در سالهای قبل از پیروزی انقلاب  ودیدار وی با امام خمینی در پاریس،گفت: ایشان بعد از دیدار با امام به مذهب تشیع گروید و این ها نشان از تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان اسلام است.

وی در خصوص مشکلات تبلیغ در کشورهای افریقایی نیز عنوان کرد: فشار دولت ها، فشار وهابی ها، ترس مردم از شیعیان بخاطر تبلیغات منفی، فقر شدید فرهنگی و تفاوته های فرهنگی از مهمترین مشکلات برای مبلغین تشیع است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: گاهی در گزارشات و نامه ها مشکلات تبلیغ را  می نوشتیم تا اینکه جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل پیش آمد و با پیروزی حزب الله در این جنگ باعث شد اندیشه های اهل بیت علیهم السلام بیشتر به مردم افریقا معرفی شود.
یکی از یاران شیخ زکزکی نیز در این مراسم گفت : نیجریه در آینده کشور شیعی مذهب و منشا نجات مردم مظلوم آفریقا ازشر استکبار خوهد شد.

یعقوب جبریل عیسی افزود: ما هنوز زنده ایم و ان شا الله تا زنده ایم مقاومت تمام نشده است.

وی در خصوص تاریخ نیجریه نیز اظهار کرد: این کشور از اولین کشورهایی است که از چنگال استعمار گران خارج شده است و ازگذشته 85 درصد جمعیت آن مسلمان بوده اند اما بخاطر مسایل سیاسی در اینترنت 60 درصد نوشته شده است .

یعقوب عیسی گفت: با وجود فعالیتها و پیگیری های شیخ زک زکی و پیروان ایشان باعث شد درس های اسلامی در مدارس و دانشگاه های نیجریه جزو برنامه ها شود.

وی ادامه داد: در لاگوس پایتخت قدیم نیجریه بانوان جهت مبارزه با بی حجابی پیش قدم شدند.

این طلبه نیجریه ای در ادامه گفت: با توجه به کشته شدن کودکان 1 و 2 ساله و زنان درحادثه اخیر قطعا این نیز همانند قیام کربلا مایه قیام وپیروزی خواهد شد و نیجریه به یک کشور شیعی مذهب تبدیل خواهد شد.

در پایان این مراسم بیانیه اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در خصوص کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه قرائت شد که این بیانیه ضمن غیر انسانی توصیف کردن کشتار جوانان شیعه نیجریه در روز شهادت امام رضا علیه السلام، سکوت مجامع حقوق بشر را محکوم کرد و بر پیگیری و برخورد به موقع دستگاه دیپلماسی، حوزه های علمیه و مجامع مذهبی تأکید کرد.

گفتنی است ارتش نیجریه در روز شهادت امام رضا(ع) با یورش یه بیت شیخ ابراهیم زکزکی ضمن کشتار شیعیان عزادار حاضر در بیت شیخ و حسینیه بقیه الله، رهبر شیعیان افریقا را زخمی و با و ضعیت فجیعی دستگیر کردند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.