با امضای یادداشت تفاهم هایی میان سران هند و روسیه؛

صادرات ال ان جی روسیه به هند افزایش می یابد

رئیس جمهوری روسیه از افزایش چشمگیر صادرات ال ان جی به هند در سال 2016 خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ریانووستی از مسکو؛ دیمیتری مدودوف، رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (25 آذر) در نشست تجاری روسیه و هند با اعلام این مطلب افزود: شرکت روسی گازپروم یادداشت تفاهم هایی با شرکت‌های هندی برای عرضه ال ان جی به این کشور امضا کرده است.

الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم نوامبر گذشته گفته بود: این شرکت تقاضای رو به رشد ال ان جی هند را در برنامه‌های خود برای احداث تاسیسات صادرات ال ان جی موسوم به «Eastern Gas Program» در نظر می گیرد.

پیش بینی می شود مصرف گاز هند تا سال 2020 میلادی 70 درصد افزایش یابد.

مان موهان سینگ، نخست وزیر هند نیز در این نشست گفت: شرکت‌های هندی علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز در روسیه هستند.

در همین حال، شرکت او ان جی سی هند در حال مذاکره با شرکت نواتک روسیه برای مشارکت در پروژه یامال ال ان جی روسیه است.

پروژه یامال با هزینه برآوردی 15 تا 20 میلیارد دلار از سوی دو شرکت نواتک و توتال فرانسه درحال اجرا و قرار است در سال 2016 راه‌اندازی شود، همچنین در سال 2018 به ظرفیت تولید 15 میلیون تن ال ان جی برسد.

شرکت او ان جی سی همچنین 20 درصد از سهام پروژه ساخالین-1 را که ذخایر نفتی آن حدود 307 میلیون تن و ذخایر گازی آن 485 میلیارد مترمکعب برآورد شده است، در اختیار دارد.

در همین حال، جاپال ردی، وزیر نفت هند نیز گفته بود: تولید گاز 5 حلقه چاه از 18 چاه شرکت ریلاینس در میدان‌های D1 و D3 در حوزه فراساحلی کریشنا گوادری هند متوقف شده است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت ریلایسن از هدف حفر 31 حلقه چاه تا ماه مارس 2012، 22 حلقه چاه حفر کرده است.

به گفته وی، شرکت ریلاینس اعلام کرده است به دلیل پیچیدگی‌های زمین شناسی نمی تواند محل حفاری چاه‌ها را پیدا کند.

بنا بر این گزارش، در پی کاهش تولید گاز از بلوک دی6 شرکت ریلاینس اینداستریز هند، عرضه گاز تولیدی در این کشور کاهش یافته و سبب افزایش واردات ال ان جی در هند شده است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار