11 روز ناسالم برای تهران

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای تهران بر اساس ایستگاه‌های سنجش اداره محیط زیست استان تهران در ساعت 4 بعدازظهر 153 بوده است، گفت: با احتساب امروز، 11 روز است که تهران در شرایط ناسالم به سر می برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رستگاری با اشاره به اینکه مدارس شهر تهران، ری اسلامشهر، پاکدشت و قدس روز آینده به دلیل آلودگی هوا تعطیل هستند، گفت: براساس تصمیم کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا روز دوشنبه نیز مدارس همه مقاطع تحصیلی، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت فعالیت یک هفته‌ای معادن شن و ماسه و صنایع آلاینده در استان، ممنوعیت فروش روزانه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از مصوبات دیگر کمیته اضطرار است، اظهارکرد: مصوبات جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار که روز گذشته برگزار شد، برای امروز و فردا (دوشنبه، 30 آذر) بود، اما تصمیم گیری برای اجرای آن برای روز آینده به امروز و وضعیت هوا موکول شده بود که به علت تداوم آلودگی ها تصمیم بر آن شد که برای فردا هم اجرا شود.

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای تهران بر اساس ایستگاه‌های سنجش اداره محیط زیست استان تهران در ساعت 4 بعدازظهر 153 بوده است، گفت: با احتساب امروز، 11 روز است که تهران در شرایط ناسالم به سر می برد و اتخاذ تصمیم برای تعطیلی مدارس و پیش دبستانی ها و مهدهای کودک به دلیل طولانی شدن این شرایط آلوده و با هدف دور نگه داشتن کودکان و نوجوانان از معرض آلاینده‌ها بوده است.

رستگاری در پایان خاطرنشان کرد: در صورت وقوع جریان وزش باد در تهران در روز آینده، این پدیده تاثیر خود را بر شاخص‌ها و کیفیت هوای روز سه شنبه خواهد گذاشت.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.