از فردا؛

آغاز ثبت‌نام پنجمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن

قائم‌مقام شورای عالی قرآن گفت: پنجمین دوره این طرح با عنوان قاریان مهاجر الی الله از یکم دی آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در نشست خبری پنجمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و اساتید قرآن کریم که صبح امروز 30 آذر در محل این شورا برگزار شد، اظهار داشت: دوره چهارم طرح مذکور پایان یافته و 44 نفر شامل 21 قاری  و 23 مدرس قرآن موفق به کسب مدرک تخصصی شده‌اند.
وی افزود: پراکندگی جغرافیایی اعطای این مدرک متعلق به 14 استان کشور بوده و بیشترین شرکت کننده متعلق به استان تهران است.
قائم مقام شورای عالی قرآن ضمن اعلام آغاز دوره پنجم طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم اظهار کرد: علاقه‌مندان از فردا سه شنبه یکم دی ماه می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی شورای عالی قرآن در این طرح ثبت نام کرده و فایل صوتی قرائت خود را برای شرکت در مرحله اول ارزیابی ارسال کنند.
سرابی در خصوص تقویم اجرایی طرح ارزیابی بیان کرد: از آغاز دی ماه اطلاع رسانی، ثبت نام و مرحله آزمون ورودی غیر حضوری در قالب ارسال اثر صوتی تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت و در ماه اسفند نتایج مرحله اول اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: دو ماه فرصت برای آمادگی برگزیدگان مرحله اول در نظر گرفته شده و مرحله دوم ارزیابی در خرداد ماه 95 با تلاوت و مصاحبه حضوری انجام می‌شود که در این مرحله افراد با تحصیلات مرتبط با ارائه سوابق تحصیلی به دبیر خانه شورا از شرکت در برخی از آزمون های نظری معاف خواهند شد.
قائم مقام شورای عالی قرآن تیر ماه 95 را زمان اعلام نتایج مرحله دوم دانست و گفت: پس از یک ماه فرصت برای آمادگی این داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون کتبی خواهند شد و درشهریور ماه 95 آزمون نظری به صورت حضوری و متمرکز در تهران انجام می‌شود.
سرابی بررسی صلاحیت‌های عمومی را براساس طرح مصوب در مهر ماه 95 رامرحله سوم این طرح خواند و گفت: در آبان ماه سال آینده مدارک تخصصی افرادی که در آزمون موفق به کسب نتایج لازم شده‌اند و از صلاحیت‌های عمومی برخوردار باشند، صادر خواهد شد.
وی با بیان اینکه «تا پایان چهار دوره این طرح 124 نفر موفق به دریافت یکی از درجات چهار گانه در دو بخش قاریان و مدرسان قرآن کریم شده‌اند» یادآور شد: همه اطلاعات مربوط به دوره‌های قبلی طرح ارزیابی در سامانه جامعی بر روی پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن بارگذاری شده به طوری که آیین نامه‌ها، سوابق دوره گذشته و امکان بارگذاری فایل‌های صوتی داوطلبین از طریق این سامانه در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد.
قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به برگزاری دوره تخصصی قاریان قران کریم مختص به قاریان بین‌المللی کشور با حضور اساتید برجسته ایرانی و مصری گفت: طی این دوره در چشم انداز 10 الی 15 ساله از میان 20 قاری ممتاز اساتیدی به خبرگی و توانایی افرادی چون شحات انور و شعبان عبدالعزیز تربیت خواهند شد.
سرابی در پایان خاطر نشان کرد: طرح مذکور در راستای خواسته مقام معظم رهبری در سال 75 مبنی بر «تعیین توانمندی اساتید قران در جهت روشن شدن مسیر صعود به قله‌های آموزش تلاوت» با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی تهیه شد که پس از این کار طولانی در سال 90 طرح مذکور در شورای توسعه فرهنگ قرانی به تصویب رسید که اجرای آن به عهده شورای عالی قرآن نهاده قرار داده شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار