نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران

کاهش قیمت نفت یک چالش جدی برای اقتصاد است

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: در شرایط پساتحریم کاهش قیمت نفت یک چالش جدی برای اقصاد محسوب می شود.

آرش نجفی نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: همواره یکی از دغدغه کارشناسان و فعالان اقتصادی در سال های گذشته کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بود.

وی افزود: باید همواره نگاه به درآمدهای نفتی به عنوان سرمایه باشد نه به عنوان درآمد و متأسفانه وابستگی بیش از حد به درآمدهای نفتی در سال های گذشته اقتصاد را با چالش مواجه کرده است.

نجفی تصریح کرد: وابستگی به درآمدهای نفتی موجب کاهش بودجه شده و در سال های گذشته که درآمد بیش از 650 میلیارد دلار بود نتوانستیم ار این موضوع به خوبی استفاده کنیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران ادامه داد: درآمدهای ناشی از فروش نفت به جهات مختلف سوق داده شد و امروز هنوز با چالش کاهش قیمت نفت مواجه هستیم.

به گفته نجفی موضوع قیمت نفت فقط یک موضوع سیاسی نیست بلکه یک بحث اقتصادی است و در شرایطی که کشور با رفع تحریم ها وارد دوره جدیدی از اقتصاد می شود و باید با اتکا به درآمدهی خود شرایط را مدیریت کند. کاهش قیمت نفت اقتصاد را با چالش مواجه خواهد کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۴
کاش صرفه جویی میکردیم وپول رادرصندوق سرمایه گذاری میریختیم تاچرخ زندگی لنگ نزنه ولی همش خرج میکردیم،پول واسه باشگاه بدنسازی ومکمل وارداتی میدادیم وپول رودودمیکردیم بالامپ پرمصرف چینی وخودروی لوکس خارجی وهمیشه میگفتیم فرداروکی دیده،تدبیرواسه فردایعنی صرفه جویی ازالان
آخرین اخبار