مطهری در جمع خبرنگاران:

هر گروهی بخواهد می‌تواند اسم مرا در لیستش قرار دهد/ مجلس آینده بهتر از دوره قبل خواهد بود

علی مطهری گفت: هرکس مایل باشد می‌تواند اسم من را در لیست خود قرار دهد و من مانع نخواهم شد.

هر گروهی بخواهد می‌تواند اسم مرا در لیستش قرار دهد/ مجلس آینده بهتر از دوره قبل خواهد بودبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس نهم با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهارداشت: با خودم بسیار کلنجار رفتم و ارزیابی کردم که آیا اساسا در این دوره انتخابات مجلس شرکت کنم یا خیر، و به ایننتیجه رسیدمکه به هرحال شرایط کشور هنوز به گونه‌ای است که نیاز به حضور افرادی مثل من دارد و یک وظیفه است که کسی در شرایط بنده امروز کاندیدا شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: حقیقت این است که بعد از 8 سال نمایندگی مجلس، هم خسته شده بودم و هم انگیزه کمتری داشتم، ولی به هرحال با ارزیابی شرایط کشور این تصمیم را گرفتم که در این دوره انتخابات نیز شرکت کنم.

مطهری با بیان اینکه شرایط کشور ما هنوز به حال عادی برنگشته، افزود: از نظر سیاست خارجی، شرایط منطقه‌ای و موقعیت کشورمان در دنیا و هم از حیث سیاست داخلی هنوز به شرایط طبیعی و عادی برنگشته‌ایم، لذا لازم است که تلاش شود تا شاهد اقدامات بهتری در سال جاری باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: همه ما باید تلاش کنیم که نمایندگان خوش‌فکر، مستقل، آزاده، غیر وابسته و کسانی که وام‌دار شخص یا گروهی نباشند، وارد مجلس شوند و به وظایف اصلی خود که همان قانونگذاری و نظارت بر حکم قانون است، به درستی عمل کنند.

وی تاکید کرد: ضروری است که تحولاتی هم در داخل مجلس هم از لحاظ آئین‌نامه‌ای و هم از نظر نوع مدیریت در آن صورت گیرد.

مطهری در پاسخ به سوالی درباره رد یا تایید صلاحیتش اظهار داشت: من دلیلی برای رد صلاحیت نمی‌بینم، چرا که آنچه که گفته‌ام و به آن عمل کرده‌ام همگی مطابق با قانون اساسی و قوانین عالی کشور بوده است، لذا دلیلی برای این کار نمی‌بینم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در صورت ردصلاحیت چه واکنشی را نشان خواهید داد، افزود: طبیعی است که هرکسی قاعدتا به ردصلاحیت خود اعتراض می‌کند تا این موضوع بررسی شود، در این صورت من نیز اعتراض خواهم کرد، ولی التماس نمی‌کنم.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نام شما در کدام لیست انتخاباتی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: صحبت خاصی در این خصوص نشده، اما گروه‌هایی مایلند که اسم من در لیست آنها باشد و من هم از این موضوع ابایی ندارم.

وی ادامه داد: هرکس مایل باشد می‌تواند اسم من را در لیست خود قرار دهد و مانع نخواهم شد، چرا که اعتقادی به این دسته‌بندی‌های سیاسی ندارم و معتقدم این دسته‌بندی‌ها بیش از آنکه ریشه فکری داشته باشند، در روابط و دوستی‌ها تاثیرگذار هستند.

مطهری با بیانا ینکه ما فهرستی تحت عنوان صدای ملت را ارائه خواهیم داد، افزود: گروه معتدلین و مستقلین نیز مایلند اسم من در آنجا باشد، حالا باید ببینیم تحولات انتخابات به چه صورت خواهد بود؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح نظارت بر رهبری که اخیرا مطرح شده است، گفت: بنده در نامه‌ای که برای آیت الله آملی لاریجانی نوشتم، این موضوع را بیان کردم که در قانون اساسی به صراحت آمده است که مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر رهبری و زیرمجموعه‌های نهاد رهبری را برعهده دارد، بنابراین نه تنها می‌تواند این کار را انجام دهد، بلکه وظیفه دارد که این کار انجام شود.

وی ادامه داد: در قانون اساسی آمده که یکی از وظایف مجلس خبرگان این است که بقای شرایط رهبری را در شخص رهبر تائید کند و رصد کردن بقای شرایط رهبری بدون نظارت بر رهبر و عملکرد رهبر امکانپذیر نیست. پس قطعا مجلس خبرگان می‌تواند و باید این کار را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اساسا این حرف که کسی اختیارات فراوانی داشته باشد و هیچ‌گونه نظارتی بر او نباشد، حرف غلطی است، چرا که اگر هر مقام معصوم یا غیر معصوم در جایگاه غیرقابل انتقاد قرار گیرد، هم برای خودش خطرناک است و هم برای اسلام.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رفتار شورای نگهبان در این دوره معتدل‌تر و بهتر بوده است.

مطهری همچنین گفت: من با توجه به افرادی که تاکنون برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و کسانی که قرار است ثبت‌نام کنند، پیش‌بینی می‌کنم که با توجه به شرایط کشور، مجلس آینده مجلس بهتری خواهد بود و افراد خوش‌فکر و مستقل بیشتری حضور خواهند داشت و کارهای بیشتری صورت خواهد گرفت.



انتهای پیام/


برچسب ها: مطهری ، انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.