امیری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ثبت نام 619 نفر داوطلب خبرگان و 5029 داوطلب مجلس دهم تا ساعت 13 امروز

سخنگوی وزارت کشور آخرین آمار از ثبتنام کنندگان نمایندگی مجلس و خبرگان را علام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخاباتی کشور آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

امیری اظهار داشت: تا ساعت 13 امروز (چهارشنبه 2 دی ماه) در سراسر کشور 619 نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان ثبت نام کرده‌اند که 10 نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان مجلس خبرگان علاوه بر صاحبان مدرک حوزوی، 4 نفر مدرک کاردانی، 31 نفر کارشناسی، 73 نفر کارشناسی ارشد و 79 نفر دکترا دارند.

وی در ادامه افزود: بیشترین ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان بین 51 تا 55 سال دارند.
امیری ادامه داد: 119 نفر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری امروز برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند که این تعداد بیشترین تعداد در مقایسه با سایر روزهای ثبت نام است.

وی همچنین گفت: در میان استان‌های کشور استان تهران با 122 داوطلب بیشترین تعداد داوطلبین و استان بوشهر با 4 داوطلب پایین‌ترین میزان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری را به خود اختصاص داده است.

به گفته امیری 76 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را دارند و مابقی را چهره‌های جدید تشکیل می‌دهند.

به گفته امیری از 10 خانم ثبت نام کننده بعنوان داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان 5 نفر از استان تهران، 1 نفر از استان فارس، 2 نفر از استان اصفهان و 1 نفر از استان زنجان ثبت نام کردند.

امیری گفت: تعداد کرسی‌های مجلس خبرگان رهبری در این دوره 88 نفر خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از اظهاراتش و در تشریح آخرین آمار از ثبت نام کنندگان برای مجلس دهم گفت: تا ساعت 13 امروز 5هزار و 29 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند که 410 نفر از آنها خانم‌ها هستند.

وی افزود: از این تعداد 3هزار و 271 نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، 743 نفر دارای مدرک دکترا و 59 نفر نیز مدرک حوزوی دارند.

امیری اضافه کرد: 872 نفر امروز برای ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی به ستادهای انتخاباتی مراجعه کردند.

وی در پایان با بیان اینکه 301 نفر از مجموع ثبت نام کنندگان سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس را دارند گفت: 11 نفر به عنوان داوطلب اقلیت‌های دینی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.