مشهد؛

گلباران آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسی در روز تولدش

آرامگاه شاعر بلندآوازه ايران زمين، حكيم ابوالقاسم فردوسی همزمان با فرا رسيدن سوم دي ماه زاد روز تولد اين شاعر بزرگ و حكيم فرزانه گلباران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در اين مراسم با اشاره به اهميت فردوسي و نقش اثر جاودان و ماندگار اين شاعر بزرگ يعني شاهنامه در حفظ زبان فارسي و هويت فرهنگي گفت: همه ما بايد در خصوص معرفي فردوسي و شناخت هرچه بيشتر شاهنامه تلاش كنيم.

حسين زارع صفت افزود: وجود آرامگاه فردوسي در شهر تاريخي توس يك فرصت بزرگ براي معرفي هرچه بهتر ظرفيت هاي فرهنگي و تاريخ خراسان است و ما بايد از اين فرصت به نحو مطلوب استفده كنيم.

وي گفت: فردوسي حكيم سي سال براي سرودن شاهنامه تلاش كرد و زحمت كشيد و در اين ميان ما نيز بايد به گونه اي فعاليت كنيم تا بتوانيم هرچه بهتر نقش و جايگاه فردوسي و اثر بي نظير او شاهنامه را در حفظ زبان فارسي و نيز هويت فرهنگي به خوبي معرفي كنيم.

استاد دانشگاه و مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسي دانشگاه فردوسي مشهد نيز در اين مراسم در سخناني با اشاره به شاهنامه فردوسي گفت: شاهنامه يك گنجينه بزرگي است كه همه ما بايد از اين گنجينه بزرگ فرهنگي به خوبي مراقبت كنيم.

محمد جعفر ياحقي افزود: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه از شاهنامه به عنوان يك گنجينه بزرگ فرهنگي و ادبي در راه تعالي و سربلندي ايران استفاده شود كما اينكه در هزار سال پيش اين موضوع مورد توجه قرار مي گرفت.

وي خاطر نشان كرد: شاهنامه فردوسي به حفظ زبان فارسي كمك كرده و در واقع مانع و سدي در برابر تهاجماتي است كه عليه فرهنگ ايران زمين تدارك ديده شده است.

يادآور مي شود، سوم دي ماه امسال هزار و هفتاد و پنجمين زاد روز حكيم ابوالقاسم فردوسی است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.