با این ۲ ماده برای همیشه از قارچ‌های ناخن‌هایتان راحت شوید

سرکه سیب و جوش‌ شیرین دو ماده‌ای هستند که به سرعت قارچ‌های ناخن را برطرف کرده و برای همیشه آن‌ها را از بین می‌برند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قارچ‌های ناخن می‌توانند سبب خجالت شوند و معمولا احساس ناخوشایندی را به فرد منتقل می‌‌کنند. گاهی اوقات درمان‌های موضعی برای برطرف کردن قارچ‌های ناخن به این علت که تا بستر ناخن جایی که قارچ‌ها از آنجا ریشه زده‌اند نمی‌رسد، نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. از طرف دیگر استفاده از داروهای ضد قارچ نیز اثرات جانبی بسیار مضری می‌تواند بر سلامتی فرد داشته باشد. 

سرکه سیب و جوش شیرین تاریخچه‌ای طولانی در درمان‌های خانگی و طب سنتی دارند. معمولا قارچ‌ها تنها در شرایطی بوجود می‌آیند که میزان PH آن قسمت اندازه‌ای مشخص باشد. سرکه خاصیت اسیدی زیادی دارد اما جوش شیرین اینطور نیست. همین موضوع باعث به هم خوردن PH محیطی می‌شود که قارچ در آن روییده است. در نتیجه باعث از بین رفتن قارچ‌های ناخن‌ها و پاک و تمیز شدن آن‌ها می‌شود. 

برای اینکه به بهترین نحو از اثرات مثبت این دو ماده بهره ببرید به آب گرم، جوش شیرین و چندین لیوان سرکه سیب نیاز دارید. در ابتدا، سرکه سیب را در ظرفی بزرگ بریزید. مقدار آن باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید ناخن خود را در آن فرو ببرید. بگذارید ناخنهایتان به مدت ۲۰ دقیقه در آن بماند. پس از آن کاملا آن‌ها را خشک کنید. سپس به اندازه کافی در ظرف بریزید و به نصف فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید و به اندازه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دوباره ناخن‌های خود را در آن فرو کنید و دوباره آن‌ها را کاملا خشک کنید. این کار را چندین بار در طول روز انجام دهید و از اثرات مثبت آن لذت ببرید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار