صادرات تخم مرغ به روسیه به صرفه نیست

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: با توجه به افزایش هزینه های حمل و نقل و نبود یارانه صادراتی از سوی دولت صادرات تخم مرغ به روسیه برای صادر کنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

محبی**صادرات تخم مرغ به روسیه به صرف نیستفرزاد طلاکش دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص وضعیت تولید اظهار داشت: بر اساس برنامه روزانه حدود دو هزار و 600 تن تخم مرغ تولید و به طور میانگین روزانه 350 تن آن به بازارهای هدف صادر میشود.

وی با اشاره به صادرات تخم مرغ به روسیه  گفت : در واقع در خصوص صادرات به روسیه بحث افزایش قیمت های حمل و نقل مطرح بوده و اگر قرار باشد تخم مرغ از استان مازندران از طریق کانتر به مسکو با افزایش 700 تومانی هزینه حمل و نقل مواجه خواهیم شد که این امر باتوجه به اینکه دولت یارانه پرداخت نمیکند غیر اقتصادی است.

طلاکش در ادامه تصریح کرد: از دیدگاه صنعت و صادر کنندگان مشتری فرقی ندارد تنها بایستی صادرات محصول صرفه اقتصادی داشته باشد.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: به طورمیانگین قیمت هر کیلو تخم  مرغ درب مرغداری سه هزار و 900 تومان بوده و گفتنی است که درحال حاضر مرغداران ضرر نمی‌کنند اما سود انها به قدری کم است که جبران ضرر و زیان گذشته آنها را نمی‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/  

برچسب ها: اقتصادی ، تولید ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار