زنجان؛

ایران یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه ریشه کنی بی سوادی است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:ایران جزء اولین کشورهایی است که همه هزینه های سوادآموزی را پرداخت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از زنجان؛معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش با بیان اینکه ساختار آموزشی سوادآموزی در آموزش و پرورش در سه دوره و مرحله صورت می گیرد گفت : دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم دوره‌های آموزشی در سوادآموزی است.

وی با اشاره به مشکلات پیشروی حوزه سواد آموزی در کشور گفت: استقبال نکردن بیسوادان برای باسواد شدن یکی از مهمترین مشکلات این حوزه است.

احمد نیا فقدان آمار هدفنمند از بی سوادان را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان و بیان کرد: ریشه کنی مبادی بیسوادی تنها بر عهده یک سازمان نیست بلکه همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی و مشارکت تک تک شهروندان را می طلبد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان سیستم آموزشی ایران را در حوزه سوادآموزی بسیار منعطف عنوان کرد و گفت : فرد بیسواد می تواند با تلاش خودو با همکاری یکی از اعضای خانواده و یا با حضور در کلاس های گروهی آموزش های مورد نیاز را ببینند.

احمدنیا ادامه داد: تمامی هزینه و سرانه آموزشی به بیسوادانی که به صورت خود آموز و یا با کمک اعضای خانواده آموزش می بینند پرداخت می شود.

وی به آمار بیسوادان در کشور براساس آمار سرشماری سال 90 اشاره کرد و افزود: بر این اساس شمار بیسوادان بین سنین 10 تا 49 سال 3 میلیون و 450 هزار نفر است که سهم استان بر اساس این آمار 45 هزار و 578نفر است .

احمدنیا تاکید کرد: بر اساس آمار سال 90 نیز جایگاه استان زنجان به لحاظ میزان باسوادی در ردیف 13 کشوری و بالاتر از نرم کشوری قرار دارد.

وی بیشترین میزان جمعیت باسواد را شهرستان ابهر و کمترین آن را در شهرستان ماهنشان این استان عنوان کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برنامه های هفته سوادآموزی از پنجم دی آغاز و تا 11 این ماه ادامه دارد عنوان های این هفته را به ترتیب سوادآموزی، تبلیغ و رسانه های جمعی، سوادآموزی و مشارکت همه جانبه، پیوند با ولایت، تحکیم خانواده، آموزش قرآن مجید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج نماز اعلام کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ایران ، بی سوادی ، ریشه کنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.