سنندج؛

تنها زنگ ورزش برای نیازهای دانش آموزان کافی نیست

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: تنها زنگ ورزش نمی تواند نیازهای تربیت بدنی دانش آموزان را تامین کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  سنندج، افشین خوش گوار در گردهمایی دبیران تربیت بدنی و ورزش ناحیه یک اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی در آموزش و پرورش کردستان توجه به برنامه های حوزه ورزش و تربیت بدنی است.

وی افزود: تنها یک زنگ ورزش در هفته نمی تواند تامین کننده نیازهای دانش آموزانی باشد که هر آن در معرض بیماری هایی چون دیابت، چاقی و ناهنجاری های جسمانی هستند و به همین دلیل باید از طرق مختلف سرانه ساعات فعالیت بدنی دانش آموزان از طریق طرح های درون مدرسه ای افزایش یابد.

خوش گوار از  توجه به برنامه محوری و تحلیل وضعیت موجود و برنامه ریزی جهت دستیابی به یک چشم انداز مشخص را در حوزه تربیت بدنی و سلامت  از اولویت های مدنظر بیان کرد و گفت: لازم است در راستای تعمیم و توسعه ورزش به آحاد جامعه و خانواده ها، به اشکال مختلف والدین دانش آموزان را به ورزش و فعالیت های بدنی تشویق کرد که در این راستا دبیران تربیت بدنی و ورزش در جلسات انجمن اولیا و مربیان باید حضور پیدا کنند و اثرات مثبت ورزش در زندگی اجتماعی و فردی را یادآور شوند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران حوزه تربیت بدنی، به ماموریت ها و سیاست های کلی و کلان معاونت اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تمام برنامه ها و فعالیت ها در ۷ شاخص برنامه محوری، مدرسه محوری، مشارکت محوری، فراگیرکردن فعالیت ها، اخلاق محوری، کیفیت بخشی و علمی و تخصصی کردن فعالیت ها عملیاتی می شود که در سال های اخیر شاهد توجه ویژه به مدرسه محوری در بخش تربیت بدنی بوده ایم.
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.