دوازدهمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات برگزار مي شود

دوازدهمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات با شعار (شما به اندازه سلامت ستون فقرات خود سالم هستيد) توسط دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي و با همكاري انجمن علمي فيزيوتراپي ايران در تاريخ 7و8 دي ماه برگزار خواهد شد .

 دكتر نورالدين كريمي، نائب رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:دوازدهمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات توسط دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي و با همكاري انجمن علمي فيزيوتراپي ايران همراه با كارگاه هاي آموزشي و نمايشگاه كتاب و تجهيزات پزشكي برگزار خواهد شد.

وي در ادامه عنوان كرد:، هدف از برگزاري اين سمينار ارائه آخرين يافته هاي علمي، آموزشي، پژوهشي، و روش هاي ارزيابي و درماني آزمايشگاهي و بالینی، پاسخگويي به سوالات و بحث و بررسي در زمينه هاي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات وديگر تخصصهاي مرتبط با ستون فقرات و در نهایت طرح بهترین و جدیدترین دستاورد ها برای درمان بیماری ها و مشکلات پیچیده ستون فقرات و کمک به بیماران است.

**استفاده از كفش هاي پاشنه بلند باعث سر درد مي شود

استاد يار دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ايران در ادامه عنوان كرد:همچنين در اين گنگره نگاه به سردردهايي است كه منشاء گردني دارند برخي از سر دردها هستند كه منشاء آنها اختلالات گردني يا گرفتگي هاي عضلات گردن است و يا ممكن است درد در امتداد ستون فقرات گردني كم يا زياد شود و فرد را دچار سر درد كند كه تمامي اين دردها به راحتي و بصورت علتي با روشهاي نوين فيزيوتراپي قابل درمان هستند.

كريمي افزود:مشكلات گردن به علل مختلفي بستگي دارد كه اين علل ممكن است به علت ساختار مهرهاي ضعيف در گردن باشد و يا عادات زندگي فرد باعث بروز اين مشكل شود.

در بسياري از موارد نيز وضعيت شغلي فرد ،كفش هاي نا مناسب هم باعث بروز سر درد در افراد مي شود.

مسئول برگزاري دوازدهمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات در ادامه گفت:افرادي كه كفش هاي پاشنه بلند مي پوشند بيشتر دچار سردرد مي شوند زيرا بلندي پاشنه كفش باعث قوس زياد كمر شده و اين قوس كمر به صورت جبراني گردن را به جلو مي كشد و رشته هاي عصبي يك و دو گردني تحت فشار قرار مي گيرد در نتيجه اين رشته هاي عصبي به سمت سر رفته و باعث فشار بر روي سر مي شود و سبب ايجاد سر درد در فرد مي گردد.

گفتني است:حدود130 مقاله به دبير خانه اين سمينار رسيده كه 50 مقاله به صورت سخنراني و 70 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار