یزد؛

مردم بیدار انقلابی و همیشه در صحنه ایران هوشیارانه در مقابل تمام تحرکات دشمن

دشمنان باید بدانند که کشور جمهوری اسلامی ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی خود خون‌ها داده و سختی‌ها کشیده است .

مردم بیدار انقلابی و همیشه در صحنه ایران هوشیارانه در مقابل تمام تحرکات دشمنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد درخطبه نمازجمعه امروزگفت: 9 دی دل امام زمان را شاد کرد و مردم در این روز نشان دادند که دشمنان انقلاب و ایران در برابر هر تحرک و تفکر خود با ملتی روبرو خواهند شد که خشمگینانه و محکم به مقابله برخواهند ایستاد.

خطیب جمعه یزد افزود: جوامع امروز به اسم آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و نام‌های دیگر حرف‌هایی می‌زنند که خود به آن پایبند نیستند و با مشکلات متعددی روبرو هستند که ایمان و اخلاق و اندیشه و انسانیت را در جامعه خود ندارند و از مسیر کمال دور شده‌اند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به میلاد پیامبر اسلام(ص)فلسفه رسالت پیامبران را یادآور شد و گفت: در قرآن نیز به اطاعت از خداوند و رسول خدا تاکید شده تا راه برای سعادت بشر هموار شود.

وی ادامه داد: در زندگی که انسان‌ها دارای فکر و عقل و اندیشه هستند برای سعادت و نجات خود در این دنیای پیچیده که هرآن به گمراهی می‌روند لازم است تا برای رسیدن به مقصود اصلی از پیامبران الهی و کتاب خدا کمک بگیرند.

خطیب جمعه یزد افزود: اگر مراقب نباشیم و سستی کنیم حتی استقلال کشور هم به خطر می‌افتد و ممکن است بتوانند از ما این استقلال را بگیرند.

وی با بیان اینکه خوب بودن و موفق بودن در هرکاری باید سرعت عمل را به همراه داشته باشد تصریح کرد: با تلاش و کوشش و خودباوری و اتکا به قدرت ایمان و خرد و عقل و دانش و جدیت می‌توان به این مهم رسید.

آیت الله ناصری اضافه کرد: اینکه در مسائل اقتصادی هم باید مراقب بود و پیشی گرفت می‌تواند کشور و جامعه را از اتکا و وابستگی به خارجی‌ها رها کند چراکه استفاده از کالای دیگران پیروزی و موفقیت نیست.خطیب جمعه یزد ادامه داد: صنعت و تولید ما اگر به خارجی‌ها وابسته باشد و دلار بدهیم و چیزی را بگیریم و با مونتاژ و سرهم کردن به دست مردم بدهیم به معنای پیروزی و موفقیت و دستیابی به استقلال نیست.

ناصری با اشاره به حدیثی از حضرت امام حسین(ع) اضافه کرد: انسان باید همواره در انجام کارهای نیک و حرکت به سمت جلو از هم پیشی بگیرد تا به مقصود برسد اما نباید دیگری را به بیراهه ببرد.

نماینده ولی فقیه در یزد اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و مرتب بر این مسئله اشاره می‌کنند نشات گرفته از تفکر امام حسین(ع) است که باید در کارها از هم پیشی بگیریم تا دشمن توطئه نکند.

 آیت‌الله ناصری بیان داشت: شرایط جامعه را که نگاه کنیم نشان می‌دهد دیگر وقت آن رسیده تا دانشگاه‌ها به خود بیایند، دانشجوها و نخبگان به خود بیایند و به کمک صنعت و تولید بروند و با همت و همراهی یکدیگر، مملکت و جامعه را نجات بدهند.

وی با اشاره به شرایط رکود حاکم بر کشور و اقتصاد مردم تصریح کرد: برای اینکه خروج از رکود در عمل تحقق یابد نمی‌توانیم به خارجی‌ها وابسته باشیم و امید داشته باشیم که برای ما کاری بکنند بلکه باید خودمان با کمک دانشمندان و نخبگان و دانشگاهیان و فعالان عرصه کار و کوشش گام برداریم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.