هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال؛

کار سخت تهرانی‌ها در غیاب ستارگان جنجالی

رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران در حالی عصر فردا با برگزاری 5 دیدار وارد هفته پانزدهم خود می شود که دو تیم پرستاره پایتخت به دلیل محرومیت برخی ستاره‌های خود را در اختیار ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پانزدهم رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، از ساعت 17 فردا (چهارشنبه)‌ آغاز خواهد شد. در هفته پانزدهم این رقابت‌ها 10 تیم حاضر در این رقابت‌ها در شهرهای تهران (دو دیدار)‌، آمل، تبریز و گنبد به هم دیدار خواهند کرد.

**صف‌آرایی سرمایه با جمعی از محرومان مقابل سایپا 

خانه والیبال تهران در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران میزبان دو دیدار حساس خواهد بود. جایی که تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی مسابقات باید در خانه به مصاف حریفان خود بروند. بانک سرمایه که با 35 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد از ساعت 17 پذیرای تیم سایپا خواهد بود. سایپایی‌ها که هفته گذشته مقابل شهرداری ارومیه متحمل شدند، در این دیدار هم کار سختی مقابل تیم پرستاره بانک سرمایه خواهد داشت.

بانک سرمایه مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، علیرضا مباشری و شهرام محمودی را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت و همچنین کامبیز یعقوبی مربی این تیم نیز از نشستن بر روی نیمکت محروم است، میزبان دیگر تیم تهرانی سایپا خواهد بود. دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود بانک سرمایه به پایان رسید و شاگردان مصطفی کارخانه سرمربی بانک سرمایه برای رسیدن به صدر جدول حتما باید سایپا را شکست دهند تا در پایان این هفته صدر جدول را دوباره از شهرداری ارومیه پس گرفته و  آن خود کنند.

شاگردان ناصر شهنازی سرمربی سایپا نیز که لیگ سنگینی را پشت سر می گذارند در هفته چهاردهم مغلوب ارومیه شدند و از این شهر به تهران می آیند و بانک سرمایه نیز از مشهد به تهران آمده است، بنابر این از نظر شرایط دوری در بین هفته چهاردهم و پانزدهم یکسان هستند اما بانکی ها انگیزه بیشتری دارند زیرا در مشهد بازی باخته را تبدیل به پیروزی کردند و اگر این هفته هم برنده شوند، صدرنشین خواهند شد. 

** پیکان و ثامن در غیاب ستاره‌های محروم و مصدوم

در دیگر دیدار خانه والیبال دو تیم پیکان و ثامن‌الحجج خراسان از ساعت 17 مقابل هم به میدان خواهند رفت. تیم والیبال پیکان تهران که با 33 امتیاز رتبه سوم جدول را در اختیار دارد به مصاف ثامن الحجج خراسان می رود. دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود پیکان به پایان رسید.

ثامن الحجج خراسان که اکنون با 22 امتیاز از هفت برد در جایگاه ششم جدول این رقابت ها قرار دارد، هفته چهاردهم در مسابقه ای سنگین و در حالی که در ست های اول و دوم پیروز شده بود، در سه ست دیگر مغلوب بانک سرمایه شد تا تنها یک امتیاز به دست آورد، اما این تیم نشان داد که از آمادگی خوبی برخوردار است و گرفتن سه امتیاز از ثامن برای پیکانی ها کار آسانی نخواهد بود.

 پیکان در شرایطی در این مسابقه میزبان است که فرهاد قائمی، ورمیگلیو و فرهاد سال افزون را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت. از طرفی امیر غفور هم هنوز به شرایط کامل آماده‌سازی نرسیده است. حال باید دید شاگردان جبار قوچان نژاد از شرایط فعلی تیم پیکان برای پیروزی در این دیدار استفاده خواهند کرد یا خیر.

** جنگ متین و جواهری برای ارتقا جایگاه

تیم رده چهارمی متین ورامین در هفته پانزدهم این رقابت‌ها به گنبد خواهد رفت تا از ساعت 15 و 30 مقابل تیم جواهری گنبد به میدان برود. تیم والیبال متین صالحین ورامین که با 25 امتیاز از 8 برد در رتبه چهارم جدول لیگ برتر والیبال قرار دارد، در هفته پانزدهم در سالن المپیک گنبد میهمان بازرگانی جواهری این شهر خواهد بود.  تیم بازرگانی جواهری  که اکنون در رتبه دهم قرار دارد، برای قرار گرفتن در جمع هشت تیم لیگ برتر مبارزه خواهد کرد اما متین برای بهبود جایگاه خود تلاش می‌کند تا در مرحله نخست پلی آف کار راحت تری داشته باشد. دیدار رفت دو تیم در ورامین سه بر یک به سود متین به پایان رسیده بود.

**جدال تیم‌های همسایه در آمل

در دیگر مسابقه هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آمل، تیم کاله مازندران از آرمان ورزشی اردکان پذیرایی خواهد کرد. کاله مازندران که با پیروزی در هفته چهاردهم به جمع هشت تیم برتر لیگ برتر آمد، در تلاش خواهد بود جایگاه خود را حفظ کند و به همین دلیل چشم به کسب پیروزی سه امتیازی از دیدار با آرمان ورزش اردکان دارد.

 آرمان در حال حاضر تیم نهم جدول است و در صورت پیروزی جایگزین همین تیم کاله در رتبه هشتم خواهد شد. به همین دلیل جدال این دو تیم از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود. تیم های کاله و آرمان از نظر تعداد برد در عدد شش برابر هستند اما در امتیاز، کاله 20 و آرمان 16 است که اگر آرمان پیروز این مسابقه شود باز هم در جدول صعود خواهد کرد و رتبه هشتم را به دست می‌آورد.

** تبریزی‌ها در اندیشه تداوم پیروزی‌ها

سالن شهید اقدمی تبریز میزبان یکی دیگر از دیدارهای هفته چهارم دور برگشت لیگ برتر و هفته پانزدهم است. دیداری که از ساعت 17 بین دو تیم شهرداری تبریز و آلومینیوم المهدی هرمزگان برگزار می‌شود.  تبریزی‌ها در حال حاضر با 23 امتیاز از هشت پیروزی در جایگاه پنجم و المهدی با 10 امتیاز از دو برد در رتبه یازدهم است. شکست در این مسابقه امید بندرعباسی ها را برای صعود تیمشان به مرحله پلی آف کمرنگ تر می کند و اگر آنان بخواهند در بین هشت تیم قرار گیرند، دیگر فرصتی برای امتیاز از دست دادن نخواهند داشت. تبریزی‌ها در دیدار رفت دو تیم به سختی و با نتیجه 3 بر 2 از سد آلومینیوم گذشته بود.

تیم های شهرداری ارومیه و گوهر کویر زاهدان مسابقه هفته پانزدهم خود را 9 دی ماه برگزار کردند که شهرداری ارومیه سه بر صفر به پیروزی رسید و به صورت موقت در صدر جدول این رقابت ها قرار گرفت و هنوز هم در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

**برنامه کامل هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

تهران، ساعت 15: خانه والیبال
پیکان تهران – ثامن الحجج خراسان 

تهران، ساعت 17: خانه والیبال
بانک سرمایه – سایپای تهران 

آمل، ساعت 17: سالن پیامبر اعظم (ص)
کاله مازندران – آرمان ورزشی اردکان 

تبریز، ساعت 17: سالن شهید اقدمی 
شهرداری تبریز – آلومینیوم المهدی هرمزگان 

گنبد، ساعت 15 و 30: سالن المپیک 
بازرگانی جواهری گنبد – متین صالحین ورامین

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار