زنجان؛

نقش رسانه ملی در افزایش آگاهی مردم نسبت به حقو ق شهروندی

استاندار زنجان بر نقش رسانه ملی در افزایش آگاهی مردم نسبت به حقو ق شهروندی تاکید کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از زنجان؛جلسه ی ستاد صیانت و کارگروه اجتماعی و فرهنگی با حضور استاندار و مسئولین استانی در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه استاندار با بیان اینکه ارزیابی رعایت حقوق شهروندی که در 43 دستگاه استان انجام شده بیشتر مولفه های شکلی حقوق شهروندی را در بر گرفته است گفت: باید این ارزیابی به سمت تامین حقوق مردم به صورت محتوای نیز شکل گیرد.

انصاری با بیان اینکه در ستاد صیانت از امنیت حقوق شهروندی آنچه که باید مدنظر قرار گیرد آگاهسازی مردم از حقوق شهروندی و حقوق اساسی خود است افزود: این کار باید در سطح ملی انجام پذیرد.

وی ادامه داد برای نهادینه کردن و آگاهسازی مردم به حقوق شهروندی باید این مقوله وارد کتابهای در سی شود تا افراد از همان ابتدا با حقوق خود در جامعه آشنا شوند.

استاندار بر نقش مهم رسانه ملی در افزایش آگاهی مردم نسبت به حقو ق شهروندی و احقاق آن تاکید کرد و گفت : اهتمام حقوق مستلزم آشنایی با آنست.

انصاری با اشاره به اهمییت آشنایی با حقو ق قانونی گفت در حقوق قانونی مسئولیت بر عهده دستگاههای است که رعایت آن حقوق بر عهده آنهاست و مردم باید از حقوق قانونی خود و حقوقی که قانون گذار برای آنها پیش بینی کرده آگاه شوند.

وی بر اطلاع رسانی درست مسولین در همه حوزه ها و زمینه ها تاکید کرد و افزود:اطلاع رسانی درست باعث افزایش اعتماد مردم به مسولین خواهد شد.

استاندار لازمه افزایش اعتماد بین مردم را اطلاع رسانی درست عنوان کرد و گفت مسولین باید همه اتفاقات  اعم از مثبت و منفی که در سطح کشور رخ می دهد به درستی به مردم عرضه کنند. 

انصاری افزایش سرمایه اجتماعی را مستلزم افزایش اعتماد به مسئولین عنوان کرد .

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: نقش ، رسانه ، حقوق ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.