قصه‌هایی که در انتظار ساخت بسر می‌برند/ منوچهر هادی با «مازراتی» می‌آید

بابک کایدان نویسنده سینما و تلویزیون داستانهای مختلفی را به رشته تحریر درآورده که بزودی ساخته خواهند شد.

بابک کایدان نویسنده سینما و تلویزیون در خصوص جدیدترین کارهای خود در گفتگو خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: در حال حاضر فیلمنامه کار سینمایی «مازراتی» رو به اتمام است که کارگردانی آن را منوچهر هادی برعهده خواهد داشت. این فیلم یک کار کمدی اجتماعی است که در حدود یکی دو ماه آینده به مرحله تولید می‌رسد.
 
وی افزود: «مازراتی» قصه دو زوج است که یکی از لحاظ وضعیت مالی در شرایط ایده‌آل بوده و پولدار محسوب می‌شوند و دیگری ضعیف هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته و ماجراهایی که شاهد آن خواهیم بود.

کایدان در خصوص کار بعدی خود بیان کرد: «دانش‌آموز کلاس چهار و سه»  که فیلمنامه آن کار مشترکی از من و منوچهر هادی بوده و اولویت ساخت آن با آقای هادی است. چرا که علاقمند به ساخت آن هم هستند. در غیر این صورت و اگر این امر محقق نگردد، ساخت کار به کارگردان دیگری محول خواهد شد..
 
وی ادامه داد: «ازدواج سعید و لیلا» نام یک داستان دیگراست. تهیه کننده این قصه رضا درخشان، به مدت یک سال است که در پی جذب سرمایه بوده و به محض فراهم شدن سرمایه، کار آغاز خواهد شد. مضمون این کار ملودرام عاشقانه است. در واقع قصه، فضایی اجتماعی و عاشقانه دارد. البته لازم به ذکر است که «ازدواج سعید و لیلا پروانه ساخت را دریافت کرده است..
 
کایدان اظهارداشت: «خورشید و ماه» قصه دیگری است که از زمان نگارش آن دو سالی می‌گذرد. کارگردان‌های زیادی پای کار حاضر شدند، اما هنوز با کسی به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. از آنجا که این کار به لحاظ ساخت، کار ویژه‌ای است و انجمن دفاع مقدس برای ارزش‌گذاری آن حساسیت‌های خاص خود را دارد، تا کنون متوقف مانده است. البته حساسیت‌هایی هم برای انتخاب لوکیشن‌های آن وجود دارد. «خورشید و ماه» جزو اولویت‌های انجمن دفاع مقدس است..
 
وی درخصوص تله فیلم «خفته دربیداری» تصریح کرد: تله فیلم «خفته در بیداری» جزو اولین کارهای من بود که تاکنون ساخته نشده است. به دلیل درگیری‌ در کارهای سینمایی آن را پیگیری نکردم و این کار نیز همچنان در انتظار ساخت است..
 
این نویسنده درمورد شرایط اکران «پریناز» خاطرنشان کرد: این کار نیز به مدت 5 سال توقیف بود. یعنی از سال 89 تا به امروز، اما احتمال دارد طی 2-3 ماه آینده اکران شود.
 
بابک کایدان در مورد نویسندگی و در نظر گرفتن یک نقش برای یک بازیگر گفت: این موضوع بستگی به پروژه مورد نظر دارد. گاهی اوقات قبل از شروع به نگارش بازیگر را می‌شناسیم و این امر کمک‌کننده است. هنگام نوشتن بعضی از متن ها می‌خواهم که قصه با بازیگران در میان گذاشته شود و قهرمان در جریان آن قرار گرفته و از آن آگاهی داشته باشد.زیرا این کار مفید خواهد بود..
 
وی بیان کرد: اگر نویسنده در جریان این موضوع باشد بر اساس دیالوگ، توانایی و نوع بازی بازیگر، برای او نقش را به تحریر درمی‌آورد. البته اگر نظر نویسنده برای انتخاب بازیگر هم مدنظر قرار بگبرد حرکت خوبی است.
 
وی در خصوص حضور نویسنده در کنار کارگردان و بازیگران بیان کرد: این امر بستگی به درخواست گروه دارد. به نظر من در سیستم کاری ما این اقدام چندان عملی نیست چرا که هنگام شروع یک کار درگیر کار دیگری هستیم. با منوچهر هادی با همین شرایط کار را جلو می‌بریم. بر اساس این شیوه در مرحله نگارش زمان وجود دارد معتقدم قبل از رفتن کار جلوی دوربین، باید این اقدامات عملی شوند.
 
کایدان ادامه داد: دورخوانی کار در پیش تولید انجام می‌شود. زیرا بازیگر و کارگردان حضور دارند و نقطه نظرهای خود را مطرح می‌کنند و ایرادها برطرف می‌گردند. بهترین زمان برای تمرکز روی بهترین اجراها زمان پیش تولید است..
 
وی در مورد وضعیت کنونی فیلمنامه‌نویسی اظهار داشت: امیدوارم فرهنگ فیلمنامه‌نویسی روز به روز بهتر شود. من ایده‌های خود را از دل جامعه واز دغدغه‌های مطرح شده‌ای که در دل مردم وجود داشته باشند می گیرم. حتی اگر موضوعی جزو دغدغه‌های مردم نباشد در مرحله پرداخت، این موارد را به آن اضافه می‌کنم. من سوژه‌های کارهای خود را از دل جامعه می‌گیرم تا مخاطب خاص پیدا نکند..
 
وی تصریح کرد: تلویزیون جایی است که من در آن شناخته شدم و از طریق آن جذب سینما شدم. مسیر پلکانی حرکت من از تلویزیون آغاز شده است. تلویزیون ظرفیت‌ها فراوانی برای جذب استعدادها دارد. اگر شرایط فراهم شود ترجیح می‌دهم برای رسانه‌ کار کنم امیدوارم وضعیت سینما و تلویزیون روز به روز بهتر شود. چرا که ظرفیت‌های آن موجود است.امیدوارم  به طور کامل شاهد یک پوست‌اندازی در تلویزیون و سینما باشیم. همان گونه که ماهواره‌ها و شبکه‌های خارجی کار خود را انجام می‌دهند ما هم برای مقابله با آنها باید به تولید کارهای خوب و قصه‌های مردمی بپردازیم..
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار