سنندج؛

برگزاری اولین جشنواره کشوری مرد یخی

مرد یخی عنوان جشنواره‌ای است که برای شناگران در آب‌های سرد و یخی کشور،برگزار شد تا استقامت شناگران در این آب‌ها ملی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، مردان یخی شهرستان‌های تهران، کرج، همدان، گیلان، خرمشهر، سنندج و قروه در این جشنواره شرکت کردند تا مقاومت خود را در برابر یخ و سرما به نمایش بگذارند.

مسوول کمیته غواصان هیئت نجات غریق قروه و دبیر این جشنواره در قروه با اشاره به شرکت 40 مرد یخی در این جشنواره، گفت: این شناگران 4 رده سنی و 4 ماده در این رقابت‌ها حضور داشتند.

علی کوثری افزود: شرکت‌کنندگان در سه ماده 50 متر، 200 متر با تجهیزات و 200 متر بدون تجهیزات شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه این رقابت در دمای آب صفر درجه برگزار شد، افزود: طبیعی بودن، زلال‌بودن، ایمن‌بودن و در دسترس بودن دریاچه سراب ویژگی‌هایی بود که این مکان را برای برگزاری نخستین جشنواره مرد یخی کشور برگزید.

مرتضی دانش‌اشراقی موسس رشته شنا در آب‌های سرد کشور نیز گفت: در طول سال‌های اخیر، تحقیقات پزشکی زیادی که به منظور شناخت اثرات شنا در آب‌های سرد انجام گرفته‌ است موید این مسئله هستند که شنا در آب‌های سرد نه تنها هیچ‌گونه اثر زیان بار محسوسی بر سیستم ایمنی و مقاومتی بدن ندارد بلکه موجب نیرومندی و تقویت سیستم محافظتی آنتی‌اکسیدانی بدن نیز می‌شود.

وی افزود: در کنار اثرات فیزیولوژیکی، شنا در آب‌های سرد شخصیت انسان را به عنوان فردی خود ساخته و مسوول در برابر بدن خود و نیز تیمش، شکل می‌دهد.

دانش‌اشراقی با بیان اینکه این رشته ورزشی فعالیت خود را از سال 88 آغاز و در سه سال اخیر شاهد رشد مطلوبی بوده‌است، گفت: هم اکنون 70 نفر به صورت مستمر در رده‌های سنی مختلف در این رشته فعالیت دارند.

دانش‌اشراقی گفت: سراب قروه همه ویژگی‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی را دارد و همین امر باعث شده تا دبیر کمیته پیشکسوتان شنای کشور، پیشنهاد میزبانی قروه برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در تابستان سال آینده را ارائه دهد.

در پایان این جشنواره در رده 20 تا 40 سال، پیمان لاله‌چین از تهران، سیدمحسن هاشمی از همدان و فایق سلطانیان از قروه اول تا سوم شدند.

در رده 41 تا 50 سال هم مسعود جهانگرد از همدان در مکان نخست ایستاد، علی سلیمانی‌نیا و سیدبلال حسنی هر دو از قروه دوم و سوم شدند.

در رده 51 تا 60 سال هم حمید شکری از همدان و مرتضی دانش‌اشراقی از قروه مشترکاَمقام نخست را کسب کردند و انوشیروان ملکی از قروه در جایگاه دوم ایستاد.

در رده بالای 60 سال نیز سیامک شیرین‌زاد و سیدامیر موسوی هر دو از تهران اول و دوم شدند.

گفتنی است،دریاچه سراب قروه یکی از مکان‌های مستعد برگزاری رشته‌های ورزشی آبی است که امروز میزبان نخستین جشنواره ملی مرد یخی بود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.