آیا آرزوی اروپایی بی‌مرز تحقق می‌یابد؟

تشدید کنترل مرزها در اروپا به تزلزل پیمان شنگن منجر خواهد شد.

به  گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسلیت‌لیک‌تریبیون"، اقتصاد اروپا اخیراً تحت تأثیر موضوعات زیادی بوده است؛ اما در حال حاضر کنترل مرزها مسئله مهم پیش روی کشورهای اروپایی است. تحلیل‌گران نگران تأثیرات محدودیت در آزادی مردم برای سفر بین کشورهای اروپایی هستند.

پیمان شنگن نیز مانند پذیرش یورو به عنوان ارز مشترک، یکی از ارکان غیر قابل فسخ در اتحاد کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. حال این پیمان با وجود مشکلات اقتصادی اخیر و بحران مهاجران با مشکل روبرو می‌شود که تأثیر قابل توجهی روی بازارها به جای می‌گذارد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد اروپایی‌ها سالانه 1.25 میلیارد بار در حوزه شنگن سفر می‌کنند. بر اساس پیمان شنگن که در سال 1985 امضا شد قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود برای شهروندان ۲۶ کشور اروپایی حذف شد. در حوزه شنگن، حرکت و مبادله هرنوع کالا، اطلاعات، پول و افراد بشرط قانونی بودن، جایز و بدون هرگونه ملاحظات گمرکی خواهد بود. 

در حال حاضر به دلیل هجوم پناهجویان به اروپا و فراتر رفتن تعداد آنها از یک میلیون نفر در سال 2015، پیمان شنگن با مشکل روبرو شده است. دانمارک، سوئد، آلمان و مجارستان برای کنترل ورود مهاجران به این کشورها مجبور به تشدید اقدامات امنیتی در مرزها شده‌اند. در نتیجه چنین اقداماتی هدف پیمان شنگن برای رسیدن به اقتصاد و سیستم فرهنگی مورد نظر را متزلزل می‌کند.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار