ثروتی: توازن منطقه‌ای در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی رعایت نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: توازن منطقه‌ای در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی رعایت نشده است.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون برداشت دولت از صندوق توسعه ملی گفت: بنده خبر جدیدی در زمینه برداشت غیرقانونی دولت از این صندوق ندارم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه صندوق توسعه ملی ملزم به اجرای ماده 206 قانون هدفمندی یارانه‌ها است اظهارداشت: روز گذشته در همین زمینه صفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی به کمیسیون برنامه و بودجه آمد و در این جلسه موضوع لزوم توازن منطقه‌ای در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و فراهم شدن شرایط بکارگیری بیشتر منابع صندوق در استان‌های محروم بررسی شد.

وی با بیان اینکه رئیس صندوق توسعه ملی پاسخ‌هایی به انتقاد بنده دادند ولی از توضیحات ایشان قانع نشدم، تصریح کرد: قرار است کمیسیون این طرح را برای بررسی به صحن مجلس ارائه دهد چرا که توازن منطقه‌ای در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی رعایت نشده است و عملکرد بانک‌ها و برخی از دستگاه‌ها نیز در این زمینه مثبت نبوده است.

ثروتی با اشاره به اینکه انتقاد اصلی بنده در این باره به نوع عملکرد بانک‌ها، دستگاه‌ها و صندوق توسعه است افزود: ضمن اینکه تغییرات پی‌درپی ضوابط صندوق توسعه ملی، این بخش را دچار آسیب‌های جدی خواهد کرد.

نماینده بجنورد در بخشی دیگر از سخنانش از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی انتقاد کرد و گفت: این سازمان مبلغ هنگفتی را بابت تسهیلات گردشگری در استان‌های کمتر توسعه یافته لحاظ کرده است و بر این اساس  بود که ما به این سازمان برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری نامه زدیم اما آنان به این موضوع توجه و دقت کافی نکردند و با تصمیمات من در آوردی‌‌شان مانع سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار