دی میستورا : مذاکرات صلح سوریه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد مذاکرات صلح این کشور در تاریخ پنجم بهمن در ژنو برگزار می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه روز چهارشنبه پس از ملاقات با نمایندگان امریکا، روسیه و دیگر قدرتهای مهم اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه کماکان در 25 ژانویه ( پنجم بهمن ماه ) در ژنو برگزار خواهد شد.

استفان دمیستورا  به خبرنگاران گفت: در این ملاقات موضوع دسترسی به شهر مضایا که تحت محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارد و روز دوشنبه نخستین محموله های امدادی پس از سه ماه به این شهر رسیده است، مورد بحث قرار گرفته است.

وی گفت: این ملاقات به منظور پیشبرد مذاکرات ژنو ضروری بود و هنوز مسائل و موضوعات مهمی وجود دارد که لازم بود با این نمایندگان مشورت کنم .

آن پترسون دستیار وزیر خارجه امریکا گفت: این مذاکرات هنوز در مسیر برگزاری در 25 ژانویه قرار دارد و وی گفت و گوی خوبی با گنادی گاتیلف معاون وزیر خارجه روسیه و مقامات ارشد انگلیس ، جین و فرانسه انجام داده است.

گروه های شورشی سوریه پیش از این روز چهارشنبه گفته بودند که آنها در مذاکرات صلح شرکت نخواهند کرد مگر این که بندهای بشردوستانه گنجانده شده در تازه ترین قطعنامه سازمان ملل از جمله دسترسی آزادانه به مناطق تحت محاصره به مورد اجرا گذاشته شود.

دفتر دمیستورا با انتشار بیانیه ای گفت: مقامات پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل موافقت کرده اند دسترسی پایدار و بلامانع به برخی از مناطق تحت محاصره در جنگ داخلی سوریه را پیش ببرند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار