واشینگتن پست گزارش داد:

شاهزاده بی‌تجربه سعودی و پدرش مسبب تغییر چهره ریاض در عرصه جهانی

وزیر دفاع جوان عربستان سعودی کانون اصلی جدال قدرت در خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، "محمد بن سلمان،" ولیعهد عربستان سعودی در سفر به اسلام آباد پایتخت پاکستان برتقویت مناسبات دو طرف تاکید کرد. ارتش پاکستان نیز بر تعهد خود در قبال ریاض تأکید کرده است. اما پیشنهادهای عربستان سعودی سبب بروز برخی دشواری‌ها برای اسلام آباد شده است. پاکستان که شمار زیادی جمعیت با پیشینه درگیری‌های فرقه‌ای را نیز در کارنامه دارد، دیگر تحمل درگیر شدن در جدال گسترده قدرت در خاورمیانه را ندارد.

روابط با ایران مهمتر است
پاکستان در عین حال مرزی طولانی با ایران دارد و امیدوار است بتواند روابط خود را با تهران تعمیق ببخشد. از این رو کمی پس از آن که بن سلمان اسلام آباد را ترک کرد، یکی از مشاوران نواز شریف تأکید کرد حمایت پاکستان از سعودی ها به شکل اعزام نیروی زمینی نخواهد بود.

"سرتاج عزیز،" مشاور ارشد سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: اعزام نیروهای ما به هر کشوری مغایر با سیاست ما است.

بن سلمان و خشم سعودی ها!
تردیدی نیست که ظهور این شاهزاده سعودی سبب بروز نگرانی هایی و همچنین خشم برخی از اعضای خاندان آل‌سعود شده است که توسط یک نسل جوان‌تر کنار زده شده‌اند. علاوه بر این، این شاهزاده سعودی و پدرش سبب تغییر چشمگیر و تا حدودی نگران کننده نقش ریاض در عرصه جهانی شده‌اند.

این در حالی است که درباره تأثیرات اقدامات عربستان سعودی در ثبات در منطقه نگرانی های گسترده ای وجود دارد. هم در آمریکا و هم در اروپا، ناامیدی ها در ارتباط با عربستان سعودی در حال افزایش است. 

 خبرنگار کهنه‌کار واشینگتن پست می‌گوید: این احساس وجود دارد که محمد بن سلمان یک قمارباز بی تجربه است و زمانی که می بازد بر روی موضوعی مهم تر شرط بندی می‌کند!

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۴
سلام
اولاد نا خلف به امثال این حیوان تازه به دوران رسیده میگن
سرزنشش نکنید تا انقدر به حماقتهاش ادامه بده که با دست خودشون گور خودشون رو بکنن مرتیکه سگ توله بعد از 1400 سال از اسلام این حیوانها هنوز در جاهلیت به سر میبرن بنده خدا پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیت شریفش از دست اجداد این حیوانها چی کشیدن
مرگ بر صهیونیزم
مرگ بر امریکا مرگ بر انگیس خبیث مرگ بر عربستان
مرگ بر جاهلیت
آخرین اخبار