باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پهپاد "اورلان 10 " ؛ پیروز نبردهای "لاذقیه" + تصاویر

"کرملین" از این پهپاد در سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه با پشتیبانی  نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه پیروزی‌های مهمی را در جبهه‌های مختلف درگیری سوریه بدست آورده است.


ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه تاکنون توانسته‌اند بخش های مهمی از  "لاذقیه"  را پاکسازی کنند و طبق نظر رسانه ها و تحلیلگران بیش از 300 کیلومتر مربع از این استان راهبردی آزاد شده است.


یکی از سلاح هایی که ارتش روسیه برای شناسایی مواضع و پایگاه های نظامی تروریست ها در غرب سوریه به کار می‌برد ، پهپاد "اورلان 10" است که نقش مهمی در شناسایی مواضع گروه های مسلح دارد و این مهم باعث بمباران دقیق تر جنگنده های روسی می‌گردد.   



**مشخصات پهپاد  "اورلان 10 "

پهپاد "اورلان 10" با وزن مفید   15 کیلوگرم،  وزن حمل  مفید 6  کیلوگرم، موتور بنزین سوز،  سرعت سیر هوایی  90-150 کیلومتر بر ساعت ، حداکثر  مدت زمان پرواز (مداومت پروازی)   16 ساعت ، دارای قابلیت های ویژه‌ای است.



پهپاد

پهپاد



یک اسکادران از پهپاد "اورلان 10" و تجهیزات هوایی بدون سرنشین ارتش فدراسیون روسیه برای  "قطب شمال"  در نظر گرفته شده است.  "آلکساندر گوردیف" سخنگوی منطقه نظامی شرق روسیه گفت: تیم کنترل عملیات منطقه نظامی شرق روسیه که مسئول توسعه زیر ساخت‌های نظامی در منطقه  "قطب شمال" بوده کار ایجاد واحد هواپیماهای بدون سرنشین را به پایان رسانده است.


وی افزود: در آینده  این واحد نظامی به چندین فروند هواپیمای بدون سرنشین شناسایی "اورلان 10" مجهز خواهد شد  و پرواز آزمایشی این پهپادها در دمای پایین برای سال های آتی برنامه ریزی شده است.


سایت روسا (Ruvsa)  درباره پهپاد  "اورلان  10 " نوشت: این پهپاد ساخت فدراسیون روسیه با  موتور احتراق داخلی MTOW، وزن قریب به 15 کیلوگرم ، حداکثر بار 5 کیلوگرم،  سرعت کروز  90 تا 150  متر بر ثانیه، استقامت    16 ساعت ، سقف   پروازی 5 کیلومتر  با توانمندی عکاسی و فیلمبرداری، تصویرساز مادون قرمز و دوربین های پیشرفته و شرایط عملیاتی دارای قابلیت های مختلفی است.




** پهپاد "اورلان 10" به عنوان دسته هواپیماهای برد کوتاه تا 300 کیلومتر طبقه بندی می‌شود

سایت اینفورم ناپالم (Inform Napalm) با اشاره به قابلیت های پهپاد "اورلان 10" عنوان داشت: این پهپاد دارای  ایستگاه‌های کاری خودکار از اپراتور هواپیماهای بدون سرنشین و اپراتور محموله، سیستم تغذیه کننده آنتن  از فرمان تله متری را داراست.



پهپاد

پهپاد


این سایت ادامه داد: پهپاد "اورلان 10" به عنوان دسته هواپیماهای برد کوتاه تا 300 کیلومتر طبقه بندی می‌شود؛ مزایای این پهپاد  بیش از هواپیماهای بدون سرنشین مشابه است و مدت زمان پرواز و برد قابل قبولی دارد.  


سایت اینفورم ناپالم (Inform Napalm) یادآور شد: این پهپاد نیازی به باند پروازی  ندارد و از طریق سیستم پرتابگر منجنیق مانند می‌توان آن را به پرواز عملیاتی درآورد و  محموله این هواپیما بر اساس ماموریتی که دارد می‌توان تغییر داد. 



**حضور "اورلان 10 " در قطب شمال

این سایت با اشاره به برد پروازی تا 120 کیلومتری نوشت: این هواپیما دارای انواع تجهیزات پیشرفته از جمله تجهیزات تصویربرداری و عکس برداری و ... است.   هواپیماهای بدون سرنشین  اورلان برای اهداف عکاسی هوایی، توسط سازمان‌های غیرنظامی، مانند قطب شمال و قطب جنوب و موسسات تحقیقاتی نیز استفاده می شود.


سایت اینفورم ناپالم (Inform Napalm) با اشاره به لحن تهاجمی فدراسیون روسیه نوشت: احتمالا گروهی (اسکادرانی) از  این پهپاد در  "قطب شمال" (بنابر تصمیم مقامات کرملین) مستقر شود و این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند در مدت زمان 48 ساعت به صورت مداوم در شرایط جوی نامطلوب پرواز کند.




**حضور پهپاد روسی در "شبه جزیره کریمه"

البته پهپاد "اورلان 10" در  "شبه جزیره کریمه"  نیز برای زیر نظر گرفتن تحرکات پیمان آتلانتیک شمالی نیز مورد استفاده قرار گرفته و اسکادران پهپاد مذکور قرار است در آینده افزایش یابد.  یک مقام پایگاه دریایی روسیه در  "کریمه" اعلام کرد: اسکادران پهپادهای تجسسی روسیه در طول سال های آتی در "منطقه کریمه" مستقر می شود. مقام روس یادآورشد که این پهپاد ها برای انجام اقدامات تجسسی در سواحل "دریای سیاه" و "محدوده‌های آبی کریمه"  لازم است.


وی افزود: در حال حاضر چند فروند پهپاد از نوع "اورلان-10" در  "کریمه" مستقر شده که به همراه واحدهای هوایی ناوگان دریای سیاه روسیه در گشت دریایی و نظارت بر فعالیت های ناتو در این منطقه استفاده می شود. مقام نظامی روس همچنین گفت که پهپادهای "اورلان-10" در هر شرایط جوی و در اقدامات شبانه بکار گرفته می شود.



 همچنین از هواپیماهای بدون سرنشین "اورلان 10"  قرار است در عملیات آموزشی نظامی در واحدهای پایگاه نظامی نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه در  ارمنستان استفاده شود. سخنگوی ارتش روسیه گفت: " یگان‌های شناسایی از پهپادهای "اورلان-10 "  برای نخستین بار است که به منظور ردیابی اهداف نقطه‌ای و گسترده در مناطق کوهستانی مرتفع استفاده می‌کنند".


البته اکنون پهپاد "اورلان 10" در جنگ سوریه و علیه تروریست‌های تکفیری در غرب این کشور مورد استفاده قرار گرفته و چشم انداز پیروزی‌‍‌های ارتش و نیروهای مردمی این کشور را در نبرد با گروه های مسلح روشن تر می‌کند.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۷ دی ۱۳۹۴
پيروز اين جنگ ها مدافعان باغيرت ايرانى وسورى هستند
آخرین اخبار