15 روزمانده به جشنواره فیلم فجر؛

آبیار: در جشنواره فجر دو سال گذشته ثانیه‌های پراسترسی داشتم

همیشه راه یافتن آثار فیلمسازان به جشنواره فیلم فجر به خصوص کارگردانان فیلم اولی با استرس‌های بیشماری همراه بوده است.

نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «نفس» در خصوص آثار جامانده از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است و بسیاری از فیلمسازان تلاش می‌کنند تا اثرشان را در این جشنواره اکران کنند که متأسفانه در هر دوره شاهد حضور نداشتن برخی از فیلم‌ها هستیم که فرصت حضور نمی‌یابند.
 
وی افزود: این حس و حال را نمی‌توان توصیف کرد چون سال گذشته زمانی که هنوز فیلم «شیار 143» در مرحله انتخاب بود، ثانیه‌های پراسترس و بدی را گذراندم و هر لحظه این حس که فیلم به جشنواره راه نیابد من را آزار می‌داد و می‌توانم بگویم که اصلا حال خوشی نیست.
 
وی در ادامه در خصوص اینکه آیا دوست دارد در سمت داور قرار بگیرد اظهار داشت: داوری کردن کار بسیار دشوار و پرتعهدی است و با وجود اینکه چند بار در این سمت قرار گرفتم اما اصلا به حرفه داوری علاقه ندارم چون در برخی از مواقع دین‌هایی به گردن شخص می‌ماند که قابل جبران نیست.
 
آبیار در ادامه در مورد این سوال که آیا آثار همکارانتان را نقد منصفانه می‌کنید، عنوان کرد: آثار بسیاری را تا به امروز دیدم و به دور از هر گونه رفاقتی آنها را نقد کردم اما در ابتدا نکات مثبت فیلم را می‌گویم و در نهایت به ایرادات فیلم می‌پردازم و گاهی هم به دلیل نبود استعداد افراد در این حوزه آن‌ها را به شغل‌‌های دیگری تشویق کردم تا به موفقیت برسند.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی برسد که شاهد اکران تمام فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره باشیم و از حضور تمام کارگردانان جوان و پیشکسوت کشورمان در جشنواره فیلم فجر لذت ببریم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.