دولت با یارانه به کمک دامداران بیاید

رئیس اتحادیه لبنیات سنتی تهران با اشاره به اینکه بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، گفت: دولت با پرداخت یارانه جلوی ضرر دامداران را بگیرد.

علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه اخیر در رابطه با افزایش قیمت شیر و لبنیات گفت: قیمت‌ها افزایش نیافته است و برخی افراد از ثبات نرخ لبنیات نگران هستند.

وی افزود: در حال حاضر بازار بسیار راکد است و تقاضا کاهش یافته است.

رئیس توزیع‌کنندگان لبنیات تهران ادامه داد: ممکن است با افزایش صادرات لبنیات به روسیه شاهد رونق بازار باشیم اما این موضوع بستگی به تداوم صادرات دارد.

رجبی به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر با مازاد شیر در کشور مواجه هستیم و تولید افزایش یافته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از عرضه شیر شتر در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: به هیچ واحد صنفی از طرف اتحادیه لبنیات و وزارت بهداشت مجوزی برای عرضه شیر شتر داده نشده و مردم باید با توجه به خطرات احتمالی آن را تهیه و مصرف نکنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی تهران با تأکید بر ثبات قیمت لبنیات در بازار گفت: هر کیلو شیر به قیمت 2 هزار و 300 تومان، ماست پرچرب 3 هزار تومان، دوغ هزار و 900 تومان، کره گاوی 22 هزار تومان، سرشیر 23 هزار تومان، پنیر لیقوان 24 هزار تومان، خامه سنتی 19 هزار تومان و کشک درجه یک به قیمت 8 هزار و 500 تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بازار کشش ندارد که قیمت‌ها افزایش یابد و از طرفی دامداران نیز با ضرر و زیان مواجه هستد بهتر است دولت با پرداخت یارانه مشکل دامداران را حل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار