دستیابی ایران به ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده خود/ توافق ایران و آمریکا درباره پرونده‌ای قدیمی

جان کری اعلام کرد آمریکا 1.7 میلیارد دلار به ایران بابت یک بدهی قدیمی و سود آن پرداخت می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، ایران و آمریکا درباره پرونده‌ای مربوط به سال 1981 در دادگاه لاهه، به  توافق رسیدند که بر اساس آن ایران به 1.7 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده خود دست خواهد یافت.

این پرونده به سال 1981 برمی‌گردد، زمانی که آمریکا بعد از انقلاب حاضر به بازگرداندن پول پرداخت شده از سوی تهران برای خرید تسلیحات نشد.

همچنین جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد این کشور 400 میلیون دلار به ایران به عنوان بدهی و 1.3 میلیون دلار به عنوان سود آن پرداخت می کند. طبق اعلام وزیر خارجه آمریکا، 400 میلیون دلار مبلغی است که ایران پیش از قطع روابطش با امریکا در صندوق امانی به منظور خرید تجهیزات نظامی از این کشور سپرده بود، و 1.3 میلیارد دلار نیز سود آن پول است.

کری همچنین تأکید کرد حل و فصل این مسأله عادلانه انجام شده است. وی تصریح کرد این مسأله ممکن است سبب شود خشم شماری در واشینگتن برانگیخته شود و آن را ارائه امتیازات زیاد در قبال امضای توافق هسته ای با تهران به حساب آورند.
این مبلغ که دادگاه بین المللی لاهه به پرداخت آن رأی داده است، جدا از میلیاردها دلاری است که پس از رفع تحریم های بین المللی نصیب ایران خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار