برای دیدن بازی لژیونرها به چین می‌روم

بائرمن: تیم بسکتبال ایران به ایتالیا می‌رود/ کادر فنی تیم ملی غیر از بدنساز حفظ می‌شوند

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تشریح برنامه‌هایش برای کار در ایران تاکید کرد برای تماشای بازی لژیونرهای ایران به چین می‌رود. وی همچنین از دعوت تیم ملی به ایتالیا خبر داد.

بائرمن: تیم بسکتبال ایران به ایتالیا می‌رود/ کادر فنی غیر از بدنساز تیم ملی حفظ می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بائرمن در ابتدای سخنانش در نشست خبری صبح امروز خود از محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال تشکر کرد و افزود: همانطور که همه می‌دانند از آلمان و سراسر اروپا پیشنهادهایی داشته‌ام اما چرا آنها را قبول نکردم؟ پاسخش به منش مردمی که با آنها کار می‌کنم برمی‌گردد و این دلیل اصلی پذیرش پیشنهاد فدراسیون ایران بود.

وی ادامه داد: برای بازی در ایتالیا از ما دعوت به عمل آمده است. ضمن اینکه قرار است برای تماشای بازی سه لژیونر تیم ملی به چین بروم. البته غذاهای ایرانی را بیشتر از غذاهای چینی دوست دارم و برای حفظ جان خودم، مقداری غذا از ایران با خودم به چین می‌برم. 

بائرمن در پاسخ به این پرسش که قرارداد شما چگونه تنظیم شد و  آیا کادر فنی تیم ملی از این پس خودش انتخاب می‌کند یا خیر؟ توضیح داد: خیلی حرفه‌ای نیست که درباره قرارداد چانه بزنم. صحبت‌ها خیلی خوب پیش رفت و به توافق رسیدیم. من از عملکرد تمام کادر فنی ایران از سرپرست گرفته تا فیزیوتراپ رضایت کامل دارم و همه آن‌ها غیر از بدنساز تیم ملی حفظ می‌شوند. 

وی در ادامه به ترجمه کتابی با نام «آموزش بسکتبال» به قلم خودش که در آلمان منتشر شده اشاره کرد و گفت: انسان‌هایی مثل من وقتی به سن خاصی می‌رسند باید تجربیات خود را منتقل کنند. برای هم تصمیم گرفتم کتابی منتشر کنم. قرار است این کتاب به فارسی هم ترجمه شود. این اثر حاصل 26 سال تجربه من است. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره لزوم حضور روانشناس در تیم ملی بسکتبال توضیح داد: بسکتبال بازی انسانهاست و کار ما به عنوان مربی، تربیت انسانهاست. این عادت خوبی نیست که به داوری انتقاد کنیم. بسکتبال بازی بسیار سختی است. بسکتبال بازی سختی است که ممکن است اتفاقات زیادی در آن بیفتد. به فیلیپین باختیم، چون تمرکزمان را از در پنج دقیقه نخست کوارتر سوم از دست دادیم. برای موفقیت باید یک افق دید داشته باشیم. 

بائرمن افزود: فکر کنید با سرعت بالا در حال رانندگی هستید و شروع به فرستادن پیامک می‌کنید یا شیرینی می‎‌خورید یا با نفر بغل‌دستی خود صحبت می‌کیند. به این ترتیب احتمال تصادف شما بالا می‌رود. این در حالی است که راننده‌های فرمول یک نه پیامک می‌دهند، نه شیرینی می‌خورند، نه با کسی حرف می‌زنند. من اگر احساس کنم بازیکنان  با هم جر و بحث می‌کنند، بازی را قطع می‌کنم و به آن‌ها تذکر می‌دهم. 

وی در ادامه به بیان خاطره‌ی از رانندگی‌اش در خیابان های تهران پرداخت و اظهار کرد: روزی با خودروی خودم در مسیر کوتاهی حرکت می‌کردم و می‌دانید که چه ترافیک سنگینی در تهران حاکم است، پیش بینی می‌شد که من گم شوم، باک بنزینم خالی بود و تلفن همراه هم نداشتم.

بائرمن افزود: با پژو رانندگی می‌کردم فقط از خدا می‌خواستم کمکم کند. ناگهان یک تابلو دیدم که رویش نوشته شده بود میدان المپیک. تشخیص دادم باید نزدیک هتل محل اقامتم باشم، کنار خیابان توقف کردم و از یک تاکسی با علامت اشاره خواستم به سمت هتل المپیک برود و من هم او را تعقیب کنم وقتی به هتل رسیدیم خواستم مبلغی به او بدهم اما راننده قبول نکرد این را از صمیم قلب ابراز می‌کرد.

این داستان کوچکی است از مرام مردم ایران که در ذهن من است، کار در ایران نمی‌تواند فقط جنبه تجاری برای داشته باشد می‌خواهم با این مردم کار کنم و برایشان افتخار کسب کنم.

بائرمن در ادامه به تشریح برنامه‌هایش پرداخت و گفت: برنامه‌های من در بلند مدت و کوتاه مدت به 4 برنامه گروه بندی می‌شود. نخست جوان‌ها و بازیکنانی که آینده هر برنامه‌ای بلند مدتی هستند، این مسئولیت ماست که آنها را پیدا کنیم.

وی افزود: برنامه دوم مربوط به مربیان ایرانی است، منظور من فقط مربیان سوپرلیگ و مسابقاتی نیست بلکه مربیان رده پایه را هم دربر می‌گیرد، سعی می‌کنیم کلینیک‌های مربیگری متعددی در تهران و شهرهای دیگر ایران برگزار کنیم.

بائرمن در تشریح سومین برنامه‌اش اظهار کرد: من در دانشگاه‌های آمریکا مربیگری کرده‌ام، در سطح NBA در تمرینات تیم‌ها حضور داشتم. بیش از 150 بازی یورو لیگ را مربیگری کرده‌ام و در کشورهایی مثل لیتوانی، یونان، روسیه و آلمان در بالاترین سطح حضور داشتم.

در یک دوره المپیک و 2 دوره جام جهانی و 5 جام ملت‌های اروپا حضور داشتم، می‌خواهم به داورهای ایرانی کمک کنم و ایده‌های جدید به آنها دهم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال چهارمین مرحله برنامه‌اش را تیم بزرگسالان دانست و اضافه کرد: نمی‌توانید تصور کنید چقدر از مربیگری در ایران لذت بردم، هم در مربیگری ستاره‌های بسکتبال ایران و هم در کارم با بازیکنان جوان احساس خوشحالی کردم.

ما حالا دو هدف کوتاه و بلند مدت داریم و می‌رویم که بهترین و قوی‌ترین تیم ملی را آماده کنیم و باعث سربلندی ایران شویم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سرمربی ، بسکتبال ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار