صولت:

کمبود تفنگ شرایط را بحرانی می کند

سرمربی تیم ملی تپانچه گفت: با وجود اینکه فقط 10 روز تا آغاز رقابت‌های هند باقی مانده اما هنوز مشکلات تفنگ تیرانداران برطرف نشده است.

امیرحسین صولت در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی تیم ملی تپانچه برای شرکت در مسابقات هند بیان کرد: شرایط تیم برای مسابقات خوب است و تیراندازان به آمادگی لازم برای حضور در این رقابت ها رسیده‌اند چون آخرین مسابقه توزیع سهمیه المپیک است، برای تیراندازان بسیار حساس به شمار می آید.
 
وی افزود: 10 روز دیگر به این مسابقات اعزام می شویم اما هنوز تفنگ مورد نیاز تیراندازان برای این مسابقات مهیا نشده است و با تفنگ های محدودی تمرین می کنیم ،ضمن اینکه فدراسیون همه تلاش‌هایش را برای تامین مهمات کافی تیراندازی انجام داده است، اما همه کارها از حیطه وظایف فدراسیون خارج است و نیاز به همکاری دیگر مسئولان دارد.
 
صولت گفت: متاسفانه به خاطر برخی مشکلات گمرکی تفنگ های تهیه شده در ترکیه ماند و معلوم نیست چه زمانی به دست تیراندازان برسد در حالی که فاصله زیادی تا آغاز رقابت‌ها نداریم.
 
مربی تیم تپانچه افزود: 6 نفر از تپانچه در مسابقات هند شرکت می کند که 3 نفر با هزینه شخصی و 3 نفر با هزینه فدراسیون اعزام می شوند که از بین تیراندازان شرکت کننده 5 تیرانداز در آمادگی کامل هستند و شانس زیادی برای کسب سهمیه داریم.
 
وی ادامه داد:در مسابقات کویت 2 سهمیه به دست آوردیم اما به دلیل مشکلات پیش آمده سهمیه توزیع نشد و در مجمعی که بین روسای فدراسیون کشورها برگزار شد، فدراسیون جهانی به اعتراض توجهی نکرده است.
 
وی افزود: تجهیزات بخش تپانچه نیز شرایط خوبی ندارند و متاسفانه سلاحی نداریم که جایگزین شود و قطعاتی که در اختیار داریم مطمئن از امن بودن آن نیستم، به همین دلیل مجبوریم با سلاح‌هایی قدیمی تمرین کنیم.
 
صولت گفت: در بخش 25 متر سلاح ها خیلی قدیمی است و تمرین در این بخش نیز حساسیت بسیار بالایی دارد چون اگر یک تیر به اشتباه شلیک شود تمام زحمات تیرانداز به هدر می رود، همان طور که در مسابقات گذشته این اتفاق برای تیرانداز ما افتاده است و یکی از تیراندازان با سلاح قرضی مسابقه داد.
 
وی در پایان گفت: در حال حاضر تیراندازان از نظر جسمی در آمادگی هستند و تنها مشکل ما کمبود تفنگ و تجهیزات است که امیدوارم با حمایت مسئولان تا بیش از رقابت‌ها مشکلات مرتفع شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار