فراهانی در دومین کنگره حزب ندای ایرانیان:

سیاست باید از درون و روابط میان اقشار جامعه تولید و عرضه شود

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: سیاست باید از درون و روابط میان اقشار جامعه تولید و عرضه شود.

سیاست باید از درون و روابط میان اقشار جامعه تولید و عرضه شودبه گزارش خبرنگار  احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی در دومین کنگره حزب ندای ایرانیان که امروز صبح در حال برگزاری است، اظهار داشت: رای ایرانیان در خرداد 92 رای به تغییر رویکرد ها و رویه های اجرایی و تقنینی دهه گذشته بوده است.

وی در ادامه افزود: مهم ترین هدف منتخب ملت گشودن قفل های خارجی و داخلی کشور بود که خوشبختانه قفل تحریم ها چندی پیش در پرتو همدلی و همزبانی ملت و حاکمیت گشود و منجر به ارتقاء جایگاه ایران در نظام بین الملل شد.

فراهانی با اشاره به اینکه کارکرد یک حزب اجتماعی باید توسعه و بسط گفتگو و مذاکره در متن زندگی اجتماعی باشد، گفت: وضعیت سیاسی در کشورهایی مانند ایران که سیاست در آن به شدت مرکز گرا و فاقد بازیگران متکثر است،همچنین احزاب و دموکراسی نتوانسته آنطور که شایسته است به لایه های زیرین جامعه نفوذ کنند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه سیاست باید از درون و روابط میان اقشار جامعه تولید و عرضه شود، ادامه داد: باید فهم مشترک در سطح جامعه و نخبگان ایجاد کنیم که از طریق شکل گیری گفتگو در سطح وسیع از اقشار مختلف جامعه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت و بهبود امور کشور بدون شکل‌گیری فهم مشترک، دموکراسی، توسعه و عدالت امکانپذیر نیست، گفت: هرگونه تحول و اصلاحات روبنایی مقطعی، شکننده و ناپایدار خواهد بود.

فراهانی با اشاره به اینکه حزب ندای ایرانیان به عنوان یک حزب اجتماعی تلاش می‌کند طیف وسیع و متنوعی از بازیگران در صحنه کنش‌های سیاسی فرابخوانند، ادامه داد: حزب ندای ایرانیان می‌خواهد آنها را جایگزین بازیگران سنتی و کلاسیک کند، البته یافتن بازیگران در سطح اجتماع که تمرکز آنها معمولا بر تحولات قدرت نیست و پیشبرد سیاست را در متن حیات اجتماعی جستجو می‌کنند، یک تغییر مهم در سیاست‌ورزی کشور به حساب می‌آید.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: ما معتقدیم انتخابات پیش‌رو باید فرصتی برای فراخواندن بدنه اجتماعی به سمت تعالی و حرکتی به سوی توسعه پایدار کشور باشد تا در این فرصت جریان‌های دلسوز و آگاه نسبت به آسیب‌شناسی معضلات و مشکلات کشور راه‌حل‌های خود را با تعاملی برمبنای وحدت ملی ارائه دهند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشارکت و حضور همه ایرانیان از اصلی‌ترین راهکارهای برون‌رفت از بحران‌های ملی و منطقه‌ای کشور است و ما نیز به این معتقدیم، گفت: ما در حزب ندای ایرانیان تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد که برآمده از اراده ملت است را خواهانیم.

وی با اشاره به اینکه رد صلاحیت شمار قابل توجهی از جوانان کشورمان به بهانه عدم التزام به اسلام و نظام جمهوری اسلامی بوده است، ادامه داد: ما در حزب ندای ایرانیان براساس تاکیدات مکرر مرام‌نامه حزب، به اسلام، جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت‌فقیه و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری معتقدیم.

فراهانی با بیان اینکه امروز بیش از نیمی از اقشار جامعه اگرچه ساکت‌اند، اما سرنوشت‌ساز و خواستار تغییر هستند، ادامه داد: اکثریت مردم خواستار حاکمیت آرامش و امنیت در داخل و خارج از کشور هستند و رویکردهای هیجانی و بحران‌آفرین را در عرصه‌های داخل و خارج از کشور نمی‌پسندند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه خروج از بحران‌ها و چالش‌های پیش رو باید با مشارکت تمامی ایرانیان حل و فصل شود، ادامه داد: با تکیه بر خرد جمعی و عقول جامعه توجه نخبگان، دانشگاهیان، مدیران اجرایی، کارشناسان به حقوق شهروندی، ایجاد زمینه نقد و ابراز آراء و نظرات در خصوص دولت و پارلمان در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال، تورم و فضای کسب و کار و ... از ضروریات است.

فراهانی اظهار داشت: امروز باید از تشکیل اتاق‌های فکر جهت گفتگو در موضوعات اساسی جامعه در سطح کلان دفاع کنیم، زیرا معتقدیم تدبیر جز از طریق بهره‌گیری از مشارکت عقول جامعه میسر نیست و در جهت تقویت و کمک به دولت ضروری است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار