اصفهان؛

دو هزار نفر از مددجویان زندان‌های استان در طرح حافظان قرآن کریم

دو هزار نفر از مددجویان زندان‌های استان اصفهان در سال جاری در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم حضور دارند.

به گزارشگروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان، معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان اصفهان با بیان گذشت سه سال از اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان اصفهان توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، ابراز کرد: در این مدت تعامل مناسبی بین اداره کل زندان‌های استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه برقرار بوده است که این امر باعث شد تا استان اصفهان به عنوان استان پیشرو، اقدام به تربیت قرآن آموز از بین مددجویان زندان‌ها کند و این موضوع با استقبال دیگر استان‌های کشور مواجه شد و این طرح در حال اجرا در زندان‌های کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری افزود: امسال با استقبال مددجویان زندان‌ها روبرو شدیم که دو هزار نفر در این طرح حضور دارند و 14 مربی برای تربیت قرآن آموزان در این طرح با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همکاری می‌کنند.

امیری خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح، نفوذ قرآن کریم به قلوب مددجویان است که این راه بهترین روش برای انتخاب سبک زندگی قرآنی و ایجاد تغییر و تحول مثبت و هدایت مددجویان با رویکرد اصلاح و تربیت این افراد است.

وی اظهار کرد: آیات نورانی قرآن کریم، طیب و طاهر است و نشانه‌های محکم ایمان برای اهل بندگی و طاعت را به دنبال دارد و به قلب انسان ها نور هدایت را می تاباند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با بیان اینکه تلاوت آیات قرآن کریم باعث تهذیب نفس و جلای روح انسان‌ها می‌شود و برای هدایت و اصلاح انسان‌ها بهترین راه رستگاری است، گفت: مددجویانی که موفق به گذراندن این دوره بشوند، از برکات این وحی الهی مورد عفو و بخشش قرار می گیرند و در کمیسیون عفو و بخشش، پرونده آنها بررسی و مورد اقدام قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.