رئیس هلال‌احمر نهاوند در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد؛

قدردانی از دانش‌آموزان دومین مدرسه بشر دوست کشور در روستای تکه نهاوند

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: با حضور مسئولان شهرستان و استان به اهدای هدایا از دانش‌آموزان دومین مدرسه بشر دوست کشور در روستای تکه نهاوند قدردانی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد تقی شهبازی  در نهاونداظهار داشت: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در مراسم افتتاح و پرده‌برداری از دومین مدرسه بشردوست کشور در روستای تکه، به‌پاس ایثار معلم فداکار هدایایی از جمله البسه به دانش آموزان دختر و پسر این مدرسه اهدا کرد.
 
وی گفت: در ابتدای مهرماه امسال با حضور تعدادی از مسئولان شهرستانی و استانی نخستین معلم و دومین مدرسه بشردوست کشور استان همدان در روستای تکه نهاوند معرفی، و از لوح فارسی و انگلیسی آن پرده ‌برداری شد.
 
شهبازی افزود: خانم فاطمه مولوی معلم این مدرسه در جریان برگزاری اردوی یک‌روزه در سراب گاماسیاب نهاوند هنگامیکه مشاهده می‌کند یکی از دانش‌آموزانش به نام آتنا زرینی در حال غرق شدن در داخل رودخانه است  بلافاصله با به خطر انداختن جان خود باعث نجات وی می‌شود که بهمین دلیل مدرسه روستای تکه نهاوند بعنوان دومین مدزسه بشر دوست کشور معرفی شد.
 
وی اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مأموریت‌های ذاتی هلال‌احمر توجه به آموزش امداد و نجات و اقدامات بشردوستانه و تقویت روحیه فداکاری و ایثار در جامعه است که خانم مولوی به‌عنوان نخستین معلم فداکار و بشردوست کشور معرفی و از این‌ پس هر کجا که از فداکاری و ایثار نامی برده شود نام این معلم گرامی نیز یادآوری می‌شود.
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند بیان کرد: در ابتدای سال نیز با توجه به افتتاح اولین مدرسه بشردوستی کشور و پرده‌برداری از تندیس آن در مدرسه آیت‌الله معصومی همدان برای تقدیر از دانش‌آموزانی که در دلجویی از معلم سرطانی خود، موهایشان را همه باهم تراشیده بودند تعداد 225 جفت کفش و جوراب با همکاری آموزش‌وپرورش استان تهیه و به دانش آموزان این مدرسه اهداء گردید.
 
شهبازی عنوان کرد: اهداء کفش به‌تمامی دانش آموزان مدرسه شهید ثانی با موافقت رئیس جمعیت هلال‌احمر استان و به خاطر تقدیر از زحمات خانم مولوی معلم فداکار و نوجوانان فعال روستای عضو کانون هلال‌احمر شهدای روستای تکه است که مراسم اهدای آن به‌زودی انجام می‌شود.
 
وی گفت: با مساعدت رئیس آموزش و پرورش شهرستان نهاوند امسال سیستم گرمایشی در این مدرسه راه اندازی و تمامی محیط داخلی آن که در نقطه محرومی است رنگ آمیزی شد.
 منبع:تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار