نوسازی تجهیزات در ظرف 2 سال/ تحریم به فرصت مبدل شد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به اینکه بزرگترین واحد نمک‌زدایی نفت خاورمیانه در این منطقه است گفت: تحریم‌ها باعث شد که کار 10 ساله نوسازی تجهیزات را در طی دو سال به سرانجام برسانیم.

عبدالرضا دبیری عضو هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: مدیریت امورفنی و برنامه‌ریزی و تلفیقی شرکت نفت هماهنگی‌های لازم را برای افزایش تولید از مناطق نفت‌خیز جنوب فراهم کرده و در این زمینه نظارت‌ها به طور کامل صورت می‌گیرد در همین راستا نفت مناطق مرکزی طبق برنامه روزانه میزان تولید خود را افزایش و گزارش لحظه به لحظه ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: نفتی که در این منطقه تولید می‌شود نفت سبک و سنگین با کفیت بالا بوده که این فرآورده تولیدی به پالایشگاه‌های داخلی و خوراک پتروشیمی‌ها و نیز صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیری افزود: از دو سال پیش به دلیل تحریم‌ها تولید نفت را در این منطقه کاهش دادیم اما این امر باعث شد که ما بتوانیم بازسازی و نوسازی تجهیزات را با استفاده از امکانات داخلی به روزرسانی کنیم که این کار اگر بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شد در مجموع 10 سال زمان می‌خواست.

وی با اشاره به سخنان وزیر نفت مبنی بر افزایش تولید بعد از برجام گفت: مناطق نفت خیز آمادگی کامل را دارد که ظرف هشت ساعت 97 درصد برنامه را انجام دهد تا بتواند به اهداف تولید در این منطقه دست پیدا کند.

دبیری تأکید کرد: بیشترین تولید از میادین مشترک است اما طبق دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ما تولید 150 هزار بشکه‌ای را شروع کردیم و هر موقع تشخیص دهند میزان تولید را نیز ارتقا خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت پروژه را با اولویت انجام می‌دهیم ضمن اینکه افزایش تولید را دارد موجب بهبود کیفیت نفت می‌شود و دغدغه فعلی ما تولید نفت از نظر کمی نیست بلکه بحث کیفیت نفت است که مهم‌ترین بحث متمرکز شدن در نمک‌زدایی است که بزرگترین واحد نمک‌زدایی نفت خاورمیانه در این منطقه است که ظرفیت 220 هزار بشکه‌ای را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار