آغاز فعالیت ائتلاف مردمی جریان سوم/ فومنی: به دنبال ایجاد نهضت راستگویان هستیم

فعالیت رسمی ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در اولین نشست مطبوعاتی ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم که بعد از ظهر امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امروز آغاز فعالیت رسمی ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: ما جلسات متعددی با احزاب برگزار کرده ایم و به جمع بندی خوبی رسیده ایم، بیش از 40 حزب، NGO و شخصیت سیاسی به مجموعه ما پیوسته اند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات افزود: سعید یاری به عنوان سخنگو و رئیس دفتر سیاسی، زهرا زادهوش به عنوان سخنگوی ستاد ائتلاف و سعید عباسی به عنوان رئیس ستاد این ائتلاف انتخاب شده اند.

فومنی افزود: احزاب و تشکلهایی از جمله سازمان دفاع از منافع ملی ایران، حزب مردمی اصلاحات، حزب ایران سرافراز، ایثارگران، انجمن اسلامی دانشگاهیان اصفهان، کانون ولی عصر(عج)، حزب نظم و قانون، تعاونی ملی دفاع از بافتهای ایران زمین، جمعیت ایران فردا، حزب نو اندیشان استان البرز و همچنین حزب توسعه کرمانشاه در این ائتلاف حضوردارند.

وی با بیان اینکه جریان سوم یک جریان زودگذر نیست، خاطر نشان کرد: این جریان فصلی نیست بلکه فصلی نوین را آغاز خواهد کرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات افزود: جریان سوم یک جریان نوگرا، ملتزم به استفاده از ظرفیتهای نسل سوم و به دنبال ایجاد سیاستی جدید است.

فومنی تصریح کرد: جریان سوم یک جریان نواندیش با پارامترهای به روز احزاب قدرتمند با گرایشهای مختلف خواهد بود.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات گفت: ما به دنبال ایجاد نهضتی تحت عنوان نهضت راستگویان هستیم چرا که مردم از رفتارهای دوگانه برخی سیاستمداران خسته شده اند.

وی افزود: شعار ما در انتخابات، حضور حداکثری با جریان سوم خواهد بود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: هنوز سرلیست ما مشخص نیست.

در ادامه این نشست سعید یاری سخنگوی ائتلاف مردمی جریان سوم در نشست مطبوعاتی جریان متبوعش با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: 36 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما در آستانه سی‌وهفتمین سال از انقلاب اسلامی هستیم و این انقلاب به فرموده امام به انقلاب نور تشبیه شد. 
 
وی افزود: پس از انقلاب متاسفانه مشکلاتی در کشور بوجود آمد که این مشکلات اعم از تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و مشکلات مدیریتی هستند و همواره در چند سال اخیر با یکسری ناکارآمدی‌ها در حوزه مسئولین مواجه بوده‌ایم که اعم از مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌باشد و اگر بخواهیم نمره واقعی به دولت‌های گذشته بدهیم متاسفانه باید گفت این نمره در شأن انقلاب ما نیست. 
 
یاری در ادامه با اشاره به تشکیل نهادهای سیاسی و مردم نهاد اظهار داشت: عده‌ای همواره تلاش می‌کردند برای از بین رفتن این ناکارآمدی‌ها اقداماتی در چارچوب قانون دنبال کنند و به حسب وظیفه مجموعه نهادهای سیاسی و مردم نهاد با ایجاد تشکیلاتی این ناکار‌آمدی‌ها را در موضوعات مختلف رفع کنند اما متاسفانه باید گفت تا به حال به نتیجه مطلوبی نرسیده. 
 
وی با اشاره به تشکیل ائتلاف مردمی جریان سوم و اهداف این ائتلاف اظهار داشت: ائتلاف مردمی جریان سوم خود را در جریان نظام می‌بیند و به دنبال تقویت کارآمدی مسئولین در حوزه‌های مختلف جامعه و نظام به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی است. 
 
در بخش دیگری از این نشست زهرا زادهوش قائم مقام و سخنگوی ستاد انتخابات این ائتلاف مردمی جریان سوم با اشاره به اهداف این ائتلاف اظهار داشت: این ائتلاف سعی دارد تا با استفاده از جریان سوم در کشور بتواند راه‌گشای مشکلات جامعه باشد. 
 
وی در مورد کمیته‌های انتخابات ائتلاف متبوعش اظهار داشت: در مسئله انتخابات کمیته‌های انتخابات شکل گرفته و کمیته‌های متخصصین و شورای مشورتی از اعضای کمیته‌های انتخابات ائتلاف مردمی جریان سوم هستند و سیاست‌های انتخاباتی این ائتلاف براساس توانمندسازی حوزه‌های مختلف است.
 
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار