وزیر خارجه مصر: روابطمان را با ایران به دلیل اختلاف دیدگاه درباره مسائل منطقه‌ای قطع کردیم

وزیر خارجه مصر ادعا کرد: ما روابطمان را با ایران به دلیل اختلاف دیدگاه و مداخله این کشور در امور کشورهای عربی قطع کردیم.

وزیر خارجه مصر: روابطمان را با ایران به دلیل اختلاف دیدگاه درباره مسائل منطقه‌ای قطع کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "سامح شکری،" وزیر خارجه مصر در سخنانی گفت: ما از اقدام اتحادیه عرب که با عربستان اعلام همبستگی کرد حمایت می کنیم و با مداخله های خارجی در امور کشورهای عربی مخالفیم.

وی ادعا کرد: ما روابطمان را با ایران به دلیل اختلاف دیدگاه درباره مسائل منطقه‌ای  و مداخله این کشور در امور کشورهای عربی قطع کردیم.

سامح شکری تاکید کرد: مصر، امارات، عربستان و بحرین به گفتگو درباره برخورد با مداخله‌های ایران و مشخص کردن روش برخورد کلی با این کشور دعوت کرده‌اند.

وزیر خارجه مصر همچنین به اوضاع سوریه پرداخت و گفت: قاهره برای گردهم آوردن مخالفان سوریه و حمایت از روند دولت انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور تلاش می کند. همانطور که تمامی کشورهای عربی مثل عربستان و امارات همین کار را می کنند.

وی گفت: قاهره حامی مردم سوریه است نه نظام این کشور.

سامح شکری درباره اوضاع لیبی نیز گفت: راهکار نظامی برای حل بحران لیبی مطرح نیست و تهدید تروریسم در این کشور نیاز به مقابله امنیتی دارد که ارتش ملی لیبی وظیفه آن را برعهده خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار