کودک را به کتاب خوانی تشویق کنید

ایجاد علاقه در خواندن کتاب از دوران کودکی موجب شده تا افراد در بزرگسالی با مطالعه بیشتر انس داشته باشند.

شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: راغب ساختن کودکان به خواندن کتاب مهم بوده و نیازمند کمک والدین است که یکی از راه‌های آن زیاد صحبت کردن با کودک و ودار سازی  او به حرف زدن با اطرافیان بوده که نیازمند ابتکار به خرج دادن پدر و مادر برای آن است.

وی در ادامه تصریح کرد: قصه و بازی نقش موثری در علاقه مند سازی کودک به خواندن بوده و بازی با کلمات و حتی ساختن حروف الفبا به وسیله مقواهای رنگی می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در کودکان برای یادگیری مضموم کلمات و آشنایی با آن شود.

وکیلی گفت: خواندن کتاب‌های داستان برای کودک حتی اگر چند باره هم باشد کمک بزرگی در تشویق و ایجاد علاقه کودک به کتاب خوانی بوده همچنین رفتن به کتاب خانه به همراه والدین و سپردن حق انتخاب به او یکی دیگر از راه‌های جلب توجه وی به کتاب است.

این روانشناس تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: خواندن تابلوها و دیوار نوشته‌ها در خیابان توسط کودک و همراهی والدین همچنین درخواست این که چند صفحه‌ای از تخیلات و ذهنیات خودش را داستان پردازی و آن را تبدیل به قصه کند، باعث تقویت ابتکار او نیز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار