تکلیف مجلس به دولت برای شرکت کارکنان بسیج در اردوهای آموزشی به جای خدمت اداری

نمایندگان مجلس دولت را موظف کردند تا حد اکثر به مدت 15 روز، شرکت کارکنان بسیجی فعال در اردوهای آموزشی به جای خدمت اداری را فراهم کند.

تکلیف مجلس به دولت برای شرکت کارکنان بسیج در اردوهای آموزشی به جای خدمت اداریبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح تقویت بسیج مستضعفین ماده 4 طرح مذکور را پس از بحث و بررسی تصویب کردند.

براین اساس ماده 4 طرح مذکور تصریح می‌کند: دولت موظف است به منور تقویت کمی و کیفی بسیج مستضعفین و حضور بیشتر نیروهای مردمی در صحنه‌های دفاع از امنیت کشور، پیشبرد آرمان‌ها و مبانی اندیشه‌های انقلاب اسلامی، امکان استفاده از خدمت کارکنان بسیجی فعال شاغل را برای شرکت در آموزش‌ها و اردوها و سایر برنامه های بسیج حداکثر به مدت 15 روز در سال به خدمت اداری فراهم سازد.

تبصره 1- برنامه های آموزشی بسیج که برای خط آگاهی و کارایی بسیج برگزار می‌شود با هماهنگی دستگاه‌های دولتی بعنوان آموزش ضمن خدمت کارکنان محسوب شده و وفق مقررات از کلیه مزایای مربوط به آیینی بهره‌مند می‌شوند.

تبصره 2- دولت موظف است در اجرای اصل 151 قانون اساسی و به منظور ارتقا سهم و حضور نیروهای مردمی در استقرار امنیت و دفاع از کشور در جغرافیای هر شهرستان اراضی مناسبی را برای آموزش نظامی و اجرای رزمایش‌ها در اختیار بسیج مستضعفین قرار دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، دولت ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار