طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها: ترامپ و کلینتون پیشتازان انتخاباتی در ایالت آیووا

نظرسنجی به عمل آمده در ایالت آیووا نشان می‌دهد "دونالد ترامپ" و "هیلاری کلینتون" از دیگر نامزدهای انتخاباتی دارای اقبال عمومی بیشتری هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دِموین استراتژی؛ مرحله نخست رای‌گیری ایالتی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، از ایالت آیووا آغاز خواهد شد. "دونا لد ترامپ" و " تد کروز" نامزدهای حزب جمهوری‌خواه، بیشترین رقابت را در این حزب با یکدیگر دارند و رای شهروندان آیووا برایشان دارای حائز اهمیت ویژه‌ای است. 

طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها: ترامپ و کلینتون پیشتازان انتخاباتی در ایالت آیووا

جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ با کسب 28 درصد آراء در ایالت آیووا از "تد کروز،" سناتور ایالت تگزاس، و رقیب اصلی خود با 23 درصد آراء پیشی گرفته است. البته کروز هنوز امید خود را بطور کامل از دست نداده است. نظرسنجی مشترک بلومبرگ و دِموین رجیستر نشان می‌دهد وی در ایالت آیووا از احترام بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است و محبوب‌تر است.

"مارکو روبیو،" و "بن کارسون،" جراح بازنشسته، دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه با کسب 15 و 10 درصد آراء مردم ایالت آیووا به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.
"استوارت استیونز،" کارشناس مرکز استراتژیک مریلند که بر روی شانس پیروزی 5 نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که دارای بیشترین شانس هستند مطالعه می‌کند، پیش بینی کرد: دونالد ترامپ در ایالت آیووا پیروز می‌شود. البته فرصت کمی برای خطا دارد زیرا اصولا انتخاب دوم هیچ رای دهنده‌ای نیست و باید همین تعداد از هواداران را حفظ کند. در این مورد کروز و روبیو شانس بهتری دارند زیرا محبوب‌تر هستند و اگر کسی به هر دلیلی از رای دادن به ترامپ پشیمان شود، این دو نامزد اولین گزینه‌هایی هستند که به ذهن رای دهندگان خطور می‌کنند.

جدول زیر نشان دهنده نظرسنجی به عمل آمده در ایالت آیووا است، ستون سمت چپ انتخاب اول رای دهندگان و ستون سمت راست انتخاب دوم رای دهندگان آیووا را نشان می‌دهد: 

طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها: ترامپ و کلینتون پیشتازان انتخاباتی در ایالت آیووا
 
در میان نامزدهای دموکرات، "هیلاری کلینتون" با صعود سه درصدی موفق شد که 45 درصد از آراء ایالت آیووا را به خود اختصاص دهد و "برنی سندرز" با کسب 42 درصد آراء‌ این ایالت در نظرسنجی‌ها، در جایگاه دوم قرار گرفت و باقی نامزدهای دموکرات‌ فاصله چشمگیری با این دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار