باهنر در نشست خبری:

لیست اصولگرایان 16 بهمن منتشر می‌شود

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: لیست اصولگرایان امشب یا فردا شب آماده و شانزدهم بهمن منتشر می‌شود.

لیست اصولگرایان امشب یا فردا شب آماده می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در سایه انقلاب و اسلام و در سایه بی بدیل وحدت در منطقه آشوب‌زده خاورمیانه با ثبات بوده و علی‌رغم توطئه‌های استکبار و جنگ‌های نیابتی که سالهای اخیر در منطقه به راه افتاده است، نیروهای امنیتی و دفاعی ما آمادگی دارند که هزینه‌های بیشتری را به دشمن وارد کنند.

وی با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه افزود: این نیرو قدرت و صلابت جمهوری اسلامی را نشان داد و این افتخار را داشت که از مقام معظم رهبری نشان فتح دریافت کند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به موضوع ائتلاف اصولگرایان افزود: ارزیابی ما این است که ائتلاف اصولگرایان نسبت به گذشته موفق‌تر باشد چرا که با محوریت جامعه روحانیت مبارز و با رایزنی‌های آیات مصباح، موحدی کرمانی و یزدی کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: جلسات شورای مرکزی ائتلاف امشب و فردا شب ادامه دارد و احتمالا لیست‌ در این جلسات نهایی می‌شود.

به گفته باهنر، این لیست نهایی 16 بهمن با اتمام کار شورای نگهبان اعلام و منتشر خواهد شد.نایب رئیس مجلس نهم گفت: در حال حاضر بحث درباره 2-3 بیشتر باقی نمانده و تا الان 27 تا 28 نفر از لیست تهران قطعی شده‌اند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ما تلاش کردیم لیست از لحاظ مختلف جامعیت داشته باشد، به این معنی که هم تخصصهای مختلف در بخشهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در لیست وجود داشته باشد و هم متوسط سن داوطلبان کاهش یابد، همچنین تعداد خانم‌ها هم در لیست نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر خواهد شد.

باهنر با بیان اینکه تلاش شده گرایش‌های مختلف در لیست حضور داشته باشند، گفت: در این لیست داوطلبان جبهه پیروان، ایثارگران، روحانیت، خانم‌ها و جبهه پایداری حضور دارند، اما حداقل 10 تا 12 نفر از نیروها هم هستند که هیچ وابستگی به جریانات سیاسی درون اصول‌گرایی ندارند.

وی همچنین درباره برخی اظهارات درباره بررسی صلاحیتها و نظر شورای نگهبان اظهار کرد: برخی توقع دارند از رانت‌های ویژه‌ای استفاده کنند، در حالیکه امام(ره) بارها در زمان حیات خود بر این زیاده خواهی‌ها خط بطلان کشیدند و اعلام کردند که من هم مانند بقیه مردم هستم، این مسئله در قانون اساسی هم آمده است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: خانواده امام(ره) برای همه نظام محترم هستند اما باید قواعد و قوانین را رعایت می‌کردند و امتحان می‌دادند، امام جمعه تهران هم به دلیل امتحان ندادن رد صلاحیت شد لذا بهتر بود که وی نیز در آزمون حضور پیدا می‌کرد چراکه امتحان دادن از شان افراد کم نمی‌کند.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا امکان دارد لیستهای انتخاباتی تهران متعدد باشد افزود: لیست‌های تهران همواره متعدد است اما اگر بحث درباره لیستهای جریان ساز است باید بگویم همیشه دو لیست در تهران وجود داشته است لذا در تهران با وجود حدود 150 داوطلب دو لیست جریان‌ساز بیشتر نخواهد بود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره حضور علی مطهری در لیست اصولگرایان گفت: مطهری می تواند در هر لیستی که بخواهد باشد.

باهنر همچنین اظهار داشت: نمی‌توان ارزیابی کرد که مجلس نهم توانسته مشکل مردم را حل کند یا نه، چرا که اداره کشور نیازمند همراهی همه قوا بوده و پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها مربوط به عملکرد مجموعه قواست.

وی ادامه داد: ما در مجلس نهم بالاترین معدل رای به کابینه وزرا را داشتیم و بالاترین همکاری را با دولت یازدهم داشتیم. باهنر تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی همه مسئولین خود را با رای مردم انتخاب می‌کند، ما در کشور حدود 300 حزب داریم که حدود 50 حزب از این تعداد، فعال هستند اما جریان فکری نیستند و لذا ما ناچار هستیم به سمت شکل گیری چند حزب قدرتمند برویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آینده سیاسی شما چطور خواهد شد، گفت: بنده برای انصرافم از مجلس دلایل متعددی داشتم؛ از جمله این دلایل، گردش نخبگان است لذا امیدوارم بتوانیم اهداف کمّی و کیفی را در نظام پیگیری کنیم.باهنر با اشاره به رای اعتماد بالا به اعضای کابینه یازدهم گفت: مجلس نهم هیچگونه کوتاهی در همراهی و همدلی با دولت نداشته است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار